ΣΤΗΡΙΞΤΕ ΤΟ ΣΥΣΣΙΤΙΟ ΤΟΥ ΝΑΟΥ!

ΣΤΗΡΙΞΤΕ ΤΟ ΣΥΣΣΙΤΙΟ ΤΟΥ ΝΑΟΥ ΜΑΣ!  ΘΥΜΗΘΕΙΤΕ ΤΟΥΣ ΠΤΩΧΟΥΣ…

¨Ρίχνοντας¨ τ’ όποιο χρηματικό ποσό στο Κυτίο στην είσοδο του Ναού… ή/και…
¨Δίνοντάς¨ το, στους υπευθύνους(1) του ΕΦΤ(Ενορ.Φιλόπτ.Ταμείο)
Προσκομίζοντας ΤΡΟΦΙΜΑ στο Συσσίτιο(3) (ή στο Ναό) προκειμένου να χρησιμοποιηθούν για την παρασκευή του (ή να διανεμηθούν [σε περίπτωση δυνατότητας] σε όσους τα χρειάζονται)… ή/και…
Αγοράζοντας από καταστήματα τροφίμων ΔΩΡΟΕΠΙΤΑΓΕΣ και προσφέροντας τες στο ΕΦΤ, προκειμένου να δοθούν σ’ όσους τις έχουν ανάγκη… ή/και…
Αναθέτοντας τήν αγορά των ΥΛΙΚΩΝ για το συσσίτιο, στους υπευθύνους(2) του … ή/και…
Αναλαμβάνοντας τα έξοδα (όλου ή μέρους) συγκεκριμένου γεύματος (Όσπρια >200 ευρώ, Μακαρόνια κιμά >230, Κοτόπουλο >330), «Υπέρ Αναπαύσεως» αγαπημένου σας προσώπου, σε συνεννόηση με τους υπευθύνους του (2)… ή/και…
Συμμετέχοντας στους κατά καιρούς περιφερόμενους Δίσκους του Ναού...ή/και
Καταθέτοντας στον Τραπεζικό Λογαριασμό του ΕΦΤ:
Τράπεζα Πειραιώς IBANGR 66 0172 0380 0050 3807 5349 683
και επικοινωνώντας έγκαιρα μαζί μας για την έκδοση της νόμιμης απόδειξης.
(1)Υπεύθυνος ΕΦΤ:π.Ιωάννης (τηλ. Ναού 210 9335 460)
(2)Συσσίτιο:κα Μαντώ (τηλ. Συσσιτίου 210 93 50 151,Τρίτη και Πέμπτη πρωί:8.00 με 12.00)
(3)Θέση Συσσιτίου: Θεόγνιδος 10, στο ημιυπόγειο της πολυκατοικίας, πίσω από το Ιερό τού Ναού).

Κείμενα (blog) - Ιερός Ναός Αγίου Σώστη Νέας Σμύρνης

Κάθε φορά που διαβάζω στην Παλαιά Διαθήκη για την κιβωτό του Νώε και τον κατακλυσμό σκέφτομαι πως κι εμείς το ίδιο πρέπει να πράττουμε. Να φτιάχνουμε δηλαδή κι εμείς σαν το Νώε τη δική μας κιβωτό πριν έρθει ο κατακλυσμός. Για μας η κιβωτός μας είναι η ψυχή μας! Μην περιμένουμε να βρεθούμε πρώτα εκτεθειμένοι στην καταιγίδα για να τρέξουμε στο Χριστό. Τώρα που καθόμαστε στη λιακάδα να πηγαίνουμε σ’ Εκείνον. Ας γίνει η προσευχή μας το καταφύγιο, το ορμητήριο μας, ‘τόπος’ συνάντησης μας με τον Αγαπημένο μας! Να κάνουμε σχέση μαζί Του γιατί αν Τον νιώθουμε κοντά μας στη λιακάδα τότε πώς δεν θα Τον έχουμε μαζί μας και τις δύσκολες ώρες που θα Τον χρειαζόμαστε;
Ετοιμάστηκα και δεν ταράχτηκα μας λέει και ο ψαλμωδός Δαβίδ [ ψαλμ.118,60] και αναλογίζομαι και τους στρατιώτες που σε καιρό ειρήνης προετοιμάζονται για τον πόλεμο! Έτσι λοιπόν αν δε φροντίζουμε σε καιρό ειρηνικό και ηρεμίας να ενισχύουμε τους δεσμούς μας με το Νικητή της φθοράς, της λύπης και του θανάτου την κρίσιμη ώρα θα υποστούμε πανωλεθρία και η ψυχή μας θα νιώσει καταρρακωμένη και ανίσχυρη να αντιμετωπίσει τις δυσκολίες. Αν όμως η δοκιμασία τη βρει ούσα με το Χριστό τότε θα νιώθει γενναία, ρωμαλέα και με υπομονή και πίστη θα διαχειριστεί τα προβλήματα και θα βγει αλώβητη και με πιο στενούς δεσμούς πίστης, ευγνωμοσύνης και αγάπης απέναντι σε Εκείνον που τη στήριξε και την προστάτευσε!
Μόνο όταν νιώθουμε ότι έχουμε συνοδοιπόρο και σύμμαχο το Χριστό θα μπορέσουμε να πορευθούμε ακόμα και μέσα από τη σκιά του θανάτου και να μη φοβηθούμε κανένα κακό [ ψαλμ.22]. Μια τέτοια όμως σχέση και δυναμική αναπτύσσεται και καλλιεργείται σε καιρό ειρήνης. Μην αναβάλλουμε λοιπόν και ας μη νομίζουμε ότι η ζωή μας θα είναι πάντα ανέφελη. Ας προετοιμαζόμαστε και είναι σίγουρο πως και πολλά μπορούμε να προλάβουμε και να αποφύγουμε αν είμαστε μαζί με το Χριστό και όπως ο Νώε προσάραξε στη στεριά του Αραράτ μετά τον κατακλυσμό έτσι κι εμείς μετά από τις δικές μας δοκιμασίες θα προσαράζουμε στη στεριά του Χριστού μας που είναι ο πιο ακλόνητος βράχος της ιστορίας! Άρα λοιπόν και σε καιρό ειρήνης και σε καιρό πολέμου μπορούμε να είμαστε με το Χριστό γιατί είναι προς όφελος της ψυχής μας να συναναστρέφεται σε κάθε περίπτωση τον αιώνιο Αγαπημένο της! (Α.Κ.Β)

Η αξιοποίηση της ατεκνίας

Η γυναίκα, όταν δεν έχη παιδιά, αν δεν αξιοποιήση το θέμα αυτό πνευματικά, βασανίζεται.
Τί είχα τραβήξει μια φορά με μια γυναίκα που δεν είχε παιδιά!
Ο άνδρας της είχε μεγάλη θέση στην δουλειά του. Αυτή είχε σπίτια που τα νοίκιαζε, σπίτι μεγάλο στο οποίο έμεναν, προίκα μεγάλη,
και βαριόταν να πάη στην αγορά να ψωνίση, βαριόταν να μαγειρέψη, αλλά ούτε και ήξερε να μαγειρεύη.
Τηλεφωνούσε και της έφερναν έτοιμα φαγητά. Τίποτε δεν της έλειπε, και όμως ήταν βασανισμένη, γιατί τίποτε δεν την ευχαριστούσε.
Όλη μέρα καθόταν στο σπίτι, της έφταιγε το ένα, της έφταιγε το άλλο, βαριόταν το ένα, βαριόταν το άλλο.
Την έπνιγαν μετά οι λογισμοί και αναγκαζόταν να παίρνη χάπια.
Ο άνδρας της έπαιρνε δουλειά από το γραφείο στο σπίτι, για να της κάνη παρέα, και εκείνη καθόταν πάνω από το κεφάλι του,
για να περνάη την ώρα της. Ο άνθρωπος την βαριόταν, αλλά έπρεπε ο καημένος να κάνη και την δουλειά του.
Όταν την συνάντησα, της είπα: «Μήν κάθεσαι όλη μέρα μέσα στο σπίτι και μουχλιάζεις.
Πήγαινε σε κανένα νοσοκομείο, να κάνης καμμιά επίσκεψη σε αρρώστους».
«Που να πάω, Πάτερ; μου λέει, δύσκολο μου φαίνεται».
«Τότε θα κάνης το εξής: Θα διαβάζης την Πρώτη Ώρα στην ώρα της, την Τρίτη Ώρα στην ώρα της κ.λπ. και θα κάνης και καμμιά μετάνοια».
«Δεν μπορώ», μου λέει. «Έ, τότε να ασχοληθής με τα Συναξάρια».
Της είπα να διαβάση τον βίο όλων των γυναικών που αγίασαν, με την σκέψη μήπως από κεί πάρη κάτι και βοηθηθή.
Τρόμαξα να την βάλω σε μια σειρά, για να μην καταλήξη στο τρελλοκομείο. Είχε αχρηστευθή τελείως.
Γερή μηχανή, αλλά με παγωμένα λάδια.
Με όλα αυτά θέλω να πω ότι η καρδιά της γυναίκας αχρηστεύεται, όταν η αγάπη που έχει στην φύση της δεν βρη διέξοδο.
Και βλέπεις, άλλη με πέντε-έξι ή και οκτώ παιδιά, να είναι πάμφτωχη η καημένη και να χαίρεται. Έχει και λεβεντιά και παλληκαριά.
Γιατί; Γιατί βρήκε τον στόχο της. Μου έκανε εντύπωση μια περίπτωση: Ένας γνωστός μου είχε δύο αδελφές.
Η μία παντρεύτηκε πολύ μικρή και απέκτησε πολλά παιδιά. Θυσία γινόταν. Έρραβε κιόλας και έστελνε σε φτωχούς ελεημοσύνες.
Ήρθε προ ημερών και μου είπε: «έχω και εγγονάκια τώρα!» και σκιρτούσε η καρδιά της.
Η άλλη δεν παντρεύτηκε, δεν αξιοποίησε πνευματικά και το αμέριμνο που είχε και ήταν... μην τα ρωτάς! Ένα άχρηστο πράγμα!
Βαριόταν που ζούσε. Περίμενε από την γριά μάνα της να την εξυπηρετή και είχε και παράπονα. Βλέπετε τί γίνεται;
Δεν έγινε η αλλαγή μέσα της, γιατί δεν έγινε μητέρα και ούτε αξιοποίησε την αγάπη που υπάρχει στην γυναικεία φύση, βοηθώντας όσους έχουν ανάγκη.
Γι’ αυτό λέω ότι η θυσία είναι απαραίτητη στην γυναίκα.
Ο άνδρας, και αν ακόμη δεν καλλιεργήση την αγάπη, δεν παθαίνει και μεγάλη ζημιά.
Η γυναίκα όμως, με την αγάπη που έχει, αν τυχόν δεν την διοχετεύη σωστά, είναι σαν μια μηχανή που δουλεύει,
αλλά δεν έχει υλικό να δουλέψη και τραντάζεται και τραντάζει και τους άλλους.

(Λόγοι Παϊσίου, τόμος Δ΄, Οικογενειακή Ζωή, Εκδ. Ιερού Ησυχαστηρίου "Ευαγγελιστής Ιωάννης ο Θεολόγος", σελ. 81-82)

Καλός
Όπου υπάρχει αλυσόδεμα, όπου φυλακή, όπου θάνατος, εκεί είναι ο καλός αγώνας.
Διότι όλα αυτά γίνονται για το Χριστό.
Ε.Π.Ε. 23,638

αρχή και τέλος
Όποιος εξαντληθή στον αγώνα, σαν ακούση το τέλος του αγώνα, ανακουφίζεται λίγο,
ξέροντας ότι είναι το τέλος των κόπων και η αρχή της αναπαύσεως.
Ε.Π.Ε. 24,214

και ανάπαυσις
Ας θεωρήσουμε όλη μας τη ζωή γεμάτη αγώνες και ποτέ δεν θα αιφνιδιαστούμε στις θλίψεις μας.
Ο πυγμάχος δεν αιφνιδιάζεται, όταν στον αγώνα πάνω υποφέρη. Άλλος είναι ο καιρός της αναπαύσεως.
Πρέπει μέσω της θλίψεως να γίνουμε τέλειοι. Αν και δεν υπάρχη τώρα διωγμός και παρόμοια θλίψις.
Υπάρχουν όμως άλλες θλίψεις, πού μάς συμβαίνουν κάθε μέρα.
Ε.Π.Ε. 24,340

συστηματικός
Να βάλουμε πρόγραμμα στον εαυτό μας. Ας πούμε, σήμερα θα κατορθώσουμε αυτό.
Τον άλλο μήνα ας ασκήσουμε τον εαυτό μας στην ανεξικακία. Κατά τον άλλον σε άλλη αρετή.
Κι όταν παγιωθούμε στη μια αρετή, ας προχωρήσουμε στην άλλη, όπως γίνεται και με τα μαθήματα.
Ε.Π.Ε. 25,170

συνεχής και επίμονος
Αν ο δρυοτόμος, που θέλει να κόψη μεγάλο δέντρο, καταφέρη μια τσεκουριά και δεν πέση το άχρηστο δέντρο, σταματάει;
Δεν δίνει και δεύτερη και τρίτη και τέταρτη και πέμπτη και δέκατη, μέχρις ότου πέση το δέντρο;
Ε.Π.Ε. 30,290

άνοιξε το στάδιο
Από σήμερα άνοιξε το στάδιο .Έφτασε η ώρα του αγώνα. Οι θεατές κάθονται στις κερκίδες.
Όχι μόνο οι άνθρωποι, αλλά οι άγγελοι βλέπουν τα παλαίσματα.
Ε.Π.Ε. 30,388

έφτασε η ώρα για αγώνα
Με θάρρος ας ριχτούμε στα παλαίσματα.
Τα όπλα μας λαμπρότερα από οποιοδήποτε χρυσάφι, ισχυρότερα από οποιοδήποτε διαμάντι, καυστικώτερα και σφοδρότερα από οποιαδήποτε φωτιά,
ελαφρότερα από οποιοδήποτε αέρα.
Ε.Π.Ε. 30,390

μετά τον αγώνα το στεφάνι
Μετά τους κόπους και τους πόνους Έρχεται η νίκη. Και για τους αγώνες έχει ετοιμαστή το στεφάνι.
Ε.Π.Ε. 33,398

η παρούσα ζωή
Όλη η παρούσα ζωή είναι αγώνας και πάλη. Πρέπει να μπαίνουμε στο στάδιο αυτό της αρετής με εγκράτεια σε όλα.
«Καθένας που αγωνίζεται, εγκρατεύεται σε όλα» (Α' Κορ. θ' 25).
Δεν βλέπεις τί γίνεται στους γυμναστικούς αγώνες;
Πώς φροντίζουν πολύ για τον εαυτό τους όσοι δέχονται να παλέψουν με ανθρώπινο αντίπαλο!
Με πόση εγκράτεια εξασκούνται σωματικά!
Ε.Π.Ε. 36,88

χωρίς ανακωχή
Φωτιά είναι η σαρκική επιθυμία, φωτιά άσβεστη και διαρκής. Σκυλί λυσσασμένο.
Στη ζωή αυτή δεν έχουμε ανακωχή. Παντοτινός ο αγώνας. Ε.Π.Ε. 37,246

υπέρ της Εκκλησίας
Πολύ κόπο έχετε υπομείνει. Αναλάβατε μια τόσο μακρά και υπερπόντια αποδημία.
Πολύ ιδρώτα χύσατε, όχι βέβαια για βιωτικά πράγματα και φθαρτά, αλλά για τα συμφέροντα της Εκκλησίας,
για τα οποία θα λάβετε πολύ μεγαλύτερα απ’ τους κόπους βραβεία απ’ τον φιλάνθρωπο Θεό.
Ε.Π.Ε. 38,306

(Χρυσοστομικό Λεξικό, αρχ. Δανιήλ Αεράκη, Τόμος Α΄, σελ. 89-91)

Η ειρήνευσις δύο χωριών 

Μια κόρη που λεγόταν Πιαμούν, ζούσε ασκητικά στην Αίγυπτο μαζί με τη μητέρα της. Έτρωγε μια φορά κάθε δύο μέρες και έπλεκε λινάρια.
Συνέβη κάποτε, την εποχή των πλημμυρών του Νείλου, να διαπληκτίζονται τα γύρω χωριά για τη διανομή του νερού. Όταν η διαμάχη οξύνθηκε, σημειώθηκαν ακόμη και φόνοι! Στη δύσκολη αυτή περίοδο ένα γειτονικό χωριό ξεσηκώθηκε εναντίον του χωριού που έμενε η Πιαμούν. Πλήθος χωρικών οπλισμένων με δόρατα και ρόπαλα ξεκίνησαν εναντίον των συμπατριωτών της. Άγγελος Κυρίου τότε την πληροφόρησε για την επίθεσι. Αυτή κάλεσε τους ηλικιωμένους του χωριού και αφού τους ενημέρωσε, τους συμβούλεψε:
- Να βγήτε, να συναντήσετε τους επιδρομείς και να προσπαθήσετε να λυθούν ειρηνικά οι διαφορές σας, γιατί διαφορετικά θα καταστραφούμε.
Εκείνοι όμως φοβήθηκαν και την παρακάλεσαν να πάη να τους συναντήση η ίδια:
- Εμείς δεν τολμούμε να τους συναντήσουμε, γιατί θα μας επιτεθούν. Αν όμως λυπάσαι το χωριό και το σπίτι σου, πήγαινε η ίδια και παρακάλεσε τους. Εσένα θα σε σεβαστούν.
Η ασκήτρια δεν το δέχθηκε αυτό. Αλλά ανέβηκε στο κελλί της και ολόκληρη τη νύχτα προσευχόταν στον Θεό:
- Κύριε, εσύ που κρίνεις τη γη και δεν ανέχεσαι τις αδικίες, ευδόκησε να μας λυτρώσης από τον κίνδυνο που διατρέχουμε. Η δύναμις σου ας καθηλώση ακίνητους τους επιδρομείς σε όποιο μέρος βρίσκονται.
Κατά τα ξημερώματα, ενώ οι επιτιθέμενοι βρίσκονταν τρία μίλια μακριά, καρφώθηκαν στον τόπο που ήταν και δεν μπορούσαν να σαλέψουν. Όταν αργότερα πληροφορήθηκαν ότι τους συνέβη αυτή η συμφορά με τις προσευχές της παρθένου Πιαμούν, έστειλαν μήνυμα στο χωριό ζητώντας ειρηνική διευθέτησι των διαφορών τους. Μετά απ’ αυτό ελευθερώθηκαν από τον αόρατο δεσμό που τους είχε ακινητοποιήσει.

(Λαυσαϊκή Ιστορία)

(Χαρίσματα και Χαρισματούχοι, Ι. Μονή Παρακλήτου, τόμος Β΄, σ. 115-116)

Άμεση ήταν η ίαση…

…Ήταν Παρασκευή πρωί και στο ιατρείο του νοσοκομείου δεν είχε και πολλή δουλειά. Είχα τελειώσει τις πρωινές παραγγελίες θεραπειών και είχα κενό. Χτύπησε το τηλέφωνό μου. Ήταν ο αδελφός μου που εκείνη την εποχή ήταν με τους γονείς μου στο νησί. "Να σου πω. Ο μπαμπάς δε μιλάει και πολύ καλά, σαν να είναι μεθυσμένος αλλά δεν έχει πιει", "δώσε μου τον" του απάντησα. Ο πατέρας μου, 73 χρόνων με ιστορικό χειρουργηθείσας καρδιοπάθειας -διπλό bypass, μεταλλική βαλβίδα και χειρουργείου στις καρωτίδες υπό αγωγή που ευλαβικά ακολούθει σύμφωνα με τη συνεννόηση που κάνουμε μεταξύ μας. Μου τον έδωσε... Όντως ο πατέρας μου μίλαγε σαν μεθυσμένος, σαν να μασούσε τα λόγια του. Ξαναζήτησα τον αδερφό μου: " περπατάει κανονικά; χαμογελάει κανονικά; έχει δύναμη σε χέρια και σε πόδια;" " όλα καλά αλλά δε μιλάει καλά"." Τον φορτώνεις τώρα στο αυτοκίνητο και τον πας νοσοκομείο". Κλείνω τη γραμμή και με τη μία παίρνω τον παλιό μου διευθυντή στην παθολογική και στην καρδιολογική. "Σας έρχεται ο πατέρας μου με δυσλεξία πρόσφατης έναρξης με το γνωστό του ιστορικό". Ξαναπαίρνω τον αδερφό μου," μόλις ξεκινήσαμε, σε 15 λεπτά θα είμαστε εκεί". "Σας περιμένουνε, δε περιμένεις στα επείγοντα, πας σφαίρα στην κλινική μέσα, οκ;" "οκ".
Χίλιοι λογισμοί, χιλιάδες τρομακτικές σκέψεις. Δε χρειάζεται καν να είσαι γιατρός για να έρθει η λέξη "εγκεφαλικό" στο μυαλό παρέα με σκέψεις για μη αναστρέψιμες βλάβες κλπ κλπ. Τους ξαναπήρα. Είχαν ξεκινήσει. Η ομιλία του πατέρα μου αμετάβλητη.
Χρειάζομαι βοήθεια. Άμεση βοήθεια! Ναι αλλά από ποιον; Μία σκέψη μου πέρασε απ’ το μυαλό... Απ’ τη Γοργοεπήκοο!!!!! Η ίδια έχει πει ότι ταχύτατα έρχεται σε βοήθεια αυτών που της το ζητάνε. Βρήκα την εικόνα της, άνοιξα και το βιβλιαράκι με τους Χαιρετισμούς και ξεκίνησα να τους διαβάζω. Αρκετές φορές μου άρεσε να το κάνω στη δουλειά όταν είχα χρόνο.
Έφτασα στο Τ με δυσκολία, λόγω της στεναχώριας μου. Διαβάζοντας το "και πάντων των εις σε προστρεχόντων" κούνησα το δάχτυλό μου σαν να ήθελα να πω στην Παναγία "θυμήσου τι υποσχέθηκες"! Αστραπιαία σκέφτηκα " τι κάνεις τώρα; σε ποια κουνάς το δάχτυλό σου; εσύ θα πεις στην Παναγία τι να κάνει;" και ξέσπασα σε κλάματα, μία για τον πατέρα μου, μία για το δάχτυλό μου... Μέσα σε πραγματικό κλάμα τελείωσα τους χαιρετισμούς. "Σε παρακαλώ, Παναγία μου, εσύ είδες τον Υιό σου στο σταυρό. Ξέρεις τι είναι ο πόνος για δικό σου. Για τον πάτερά μου σε παρακαλώ. Ξέρεις πόσο αγαπάει ο δικός σου Υιός τον Πάτερά του. Δεν συγκρίνεται αυτή η αγάπη αλλά λογίσου το και βοήθα με". Αμέσως σκέφτηκα να της τάξω κάτι, όχι γιατί η Παναγία αγοράζεται ή θέλει δωράκια αλλά έτσι, από καρδίας. Σκέφτηκα ένα- δύο πράγματα αλλά κανένα δε θα μου έλειπε. Κανένα δε θα με στεναχωρούσε να το δώσω. Έπεσε και το βλέμμα μου σε κάτι που είχα πάνω μου και αντιλήφθηκα ότι ο λογισμός μου δεν ήθελε να το κοιτάω. Το ξανακοίταξα και πάλι ο λογισμός μου έλεγε ότι θα ήταν κρίμα. Αυτό έπρεπε να της πάω! Θα μου έλειπε και μάλιστα πολύ. Το έβγαλα, το έβαλα μπροστά της και της είπα ότι ξέρω ότι δε θέλει δώρα αλλά απ’ την καρδιά μου μέσα, χαλάλι σαν ανάμνηση της αγάπης της. Και δε χρειάζονταν να με ακούσει, θα της το πήγαινα όπως και να’ χει. Απλά χρειαζόμουν βοήθεια.
15 λεπτά είχαν περάσει από την ώρα που ξεκίνησε ο αδερφός μου με τον πατέρα μου για το νοσοκομείο, 7 λεπτά από τότε που μιλήσαμε για τελευταία φορά. Αυτή τη φορά δε πήρα εγώ, με πήρε εκείνος. "Έλα, βόλτα ήθελε ο πατέρας σου, μία χαρά είναι". "Δώστόν μου!!"
Η κανονική, χωρίς πρόβλημα φωνή του πάτερά μου!
Τώρα δεν ήξερα πια για τι να πρωτοκλάψω! Η σκέψη και μόνο ότι η Παναγία είχε ακούσει τι της ζήταγα και μου έκανε το χατήρι με ανατριχιάζει ακόμα.
Όντας γιατρός δεν είμαι καθόλου μα καθόλου ευκολόπιστος σ’ αυτά τα θέματα, ειδικά στην ειδικότητά μου. Και ξέρω ότι υπάρχουν πχ παροδικά ισχαιμικά που διαρκούν κάποια ώρα και μπορούν να λυθούν από μόνα τους.
3 μέρες μετά, μία κυρία στην κλινική παρουσίασε ακριβώς τα ίδια συμπτώματα. Πέθανε ακαριαία, χωρίς να μπορούμε να κάνουμε τίποτα μετά από 2 ώρες.
Ευχαριστώ

(Τα θαύματα των Χαιρετισμών…σήμερα, Αριστομένης Φλουράκης, σ. 144-146)

ΜΕΓΑΛΟΥ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ 

Όπως ακριβώς εξεβλήθη ο Αδάμ από τον παράδεισο εξ αιτίας της τροφής και της παρακοής, έτσι πάλι δια μέσου της νηστείας και της υπακοής, αυτός που θέλει, εισέρχεται στον Παράδεισο.
Εάν έρχονται και σε προτρέπουν μερικοί να μη νηστεύεις πυκνά, γιατί θα ασθενήσεις, ούτε να τους πιστεύεις, ούτε να τους ακούσεις.
Ας αγαπήσουμε όσο πιο πολύ μπορούμε τη νηστεία. Με αυτήν την αρετή κόσμησε το σώμα σου. Βλέπεις τι κατορθώνει η νηστεία; Και νόσους θεραπεύει και ρεύσεις του σώματος ξηραίνει και δαιμόνια εκβάλλει, και τους πονηρούς λογισμούς αποδιώκει και καθιστά το νου λαμπρότερο, την καρδιά καθαρή, το σώμα το εξαγιάζει, και τον άνθρωπο τον οδηγεί μπροστά στο θρόνο του Θεού. Και για να μη νομίσεις ότι αυτά λέγονται έτσι απερίσκεπτα, ιδού, έχεις και τη μαρτυρία του Σωτήρος μας στο Ιερό Ευαγγέλιο. Όταν λοιπόν τον ρώτησαν οι μαθητές λέγοντας, «Κύριε δείξε μας με ποιον τρόπο εκδιώκονται τα ακάθαρτα πνεύματα», ο Κύριος απάντησε, «αυτό το γένος δεν βγαίνει από τον άνθρωπο παρά μόνο με προσευχή και νηστεία». Μεγάλη δύναμη είναι όντως η νηστεία και μεγάλα κατορθώματα μπορεί κανείς να πράξει με αυτήν. Η νηστεία είναι η ζωή των Αγγέλων και αυτός που τη χρησιμοποιεί βρίσκεται σε κατάσταση αγγελική.
Πριν από όλες τις αρετές είναι η ταπεινοφροσύνη. Πριν δε από όλα τα πάθη, η γαστριμαργία.3

3 PG. v. 28: 257, 260, 1413

(Ορθόδοξη Ανθολογία, Τόμος 2ος, "ΝΗΣΤΕΙΑ", Ε. Ν. Χρυσοχόος, σ. 21)

873.Η ΠΛΗΡΩΜΗ ΤΗΣ ΚΑΡΔΙΑΣ. 
Στο σπίτι ενός παπά ήταν ανάγκη να καθαρισθή η καπνοδόχος. Φωνάζουν ένα καπνοδοχοκαθαριστή – δε θα ήταν πάνω από 13 χρονών – και τον βάζουν ακριβώς στο δωμάτιο που ήταν πιο χαλασμένο και που χρησίμευε για γραφείο στον παπά. Ο τελευταίος βρισκόταν μέσα και ετοίμαζε το κήρυγμα του. Ο καπνοδοχοκαθαριστής χάθηκε στην καπνοδόχο και σε μια ώρα τελείωσε. Πήγαινε να πληρωθή από τον παπά.
- Πέντε φράγκα, κύριε.
- Να, πάρε τα, είμεθα εξωφλημένοι.
Το παιδί έφυγε.
Ξαναπαίρνοντας την πέννα του ο ιερεύς, σαν κάποιο σιδερένιο χέρι να σφιγγε την καρδιά του. Μια τύψις συνειδήσεως τον πίεζε.
«Εξωφλημένοι; Πως; Αλλά μήπως ο μικρός αυτός είναι μια μηχανή; Δεν έχει μια ψυχή, ψυχή αθάνατη; Δεν έχυσε το αίμα του γι αυτή ο Χριστός;»
Αναπήδησε στην εσωτερική αυτή επίπληξι. Ξαναφωνάζει το παιδί, του κάνει ερωτήσεις για το Θεό, για την Παναγία, για την Κατήχησι και την πρώτη του Κοινωνία. Ούτε κατήχησι είχε μάθει, ούτε πρώτη Κοινωνία είχε κάνει. 
Ο καπνοδοχοκαθαριστής και ο ιερεύς συνεδέθηκαν σαν πατέρας και παιδί. Ύστερα από δύο μήνες, σε ένα κατανυκτικό παρεκκλήσιο, ο ιερεύς ακουμπούσε στα αγνά χείλη του παιδιού τον Άρτον, που καθιστά τους ανθρώπους δυνατούς και ευτυχισμένους. Αργότερα, έπειτα από πολλές σπουδές, ο μικρός καπνοδοχοκαθαριστής χειροτονόταν ιερεύς. Στιγμές συγκινητικώτατες. Εκείνη την ημέρα η πραγματική εξόφλησις είχε γίνει. Η πληρωμή της καρδιάς είχε πληρωθή ολόκληρη.

(Θησαυρός Γνώσεων και ευσεβείας, Υακίνθου Γρατιανουπόλεως, σελ. 400 )

και τα όργανά του αγρυπνούν

Ας συγκρίνουμε τη νύχτα του Παύλου με τις νύχτες, όπου συμβαίνουν γλέντια, μεθύσια, ασέλγειες. Σ’ αυτές παρατηρείται ύπνος, που δεν διαφέρει από το θάνατο. Οι αγρυπνίες τους είναι φοβερότερες απ’ τον ύπνο. Διότι εκείνοι μεν κοιμούνται χωρίς να γίνωνται αντιληπτοί, ενώ αυτοί ξαγρυπνούν κατά τρόπο ελεεινό και άθλιο. Ξαγρυπνούν μηχανευόμενοι πονηρίες και ραδιουργίες. Φροντίζουν για χρήματα, πως ν’ αντιμετωπίσουν όσους τους αδικούν. Μελετούν εχθρότητες και ανταλλάσσουν καθημερινά λόγια υβριστικά. Μ’ αυτό τον τρόπο υποδαυλίζουν τη φωτιά της οργής, διαπράττοντας πράγματα ανυπόφορα. Ε.Π.Ε. 16α,360

εμείς του δίνουμε ευρυχωρία

Ασφαλώς δεν προξενεί όλα τα κακά ο διάβολος. Πολλά συμβαίνουν και από τη δική μας ραθυμία. Αν κάπου ο διάβολος είναι αίτιος του κακού, αυτό γίνεται διότι εμείς του το επιτρέπουμε. Πες μου, σε παρακαλώ, πότε ο διάβολος υπερίσχυσε πάνω στον Ιούδα; Λέει ο ευαγγελιστής, ότι μπήκε μέσα του ο Σατανάς. Αλλ’ άκουσε την αιτία: «Ήταν κλέφτης και αφαιρούσε όσα έβαζαν στο ταμείο». Ο Ιούδας άφησε να μπη μέσα του με όλη την άνεσί του ο διάβολος. Επομένως δεν κάνει ο διάβολος την αρχή, αλλ’ εμείς τον δεχόμαστε και τον καλούμε. Ε.Π.Ε. 16β,268 εχθρός για ν’ αφυπνιζώμαστε Ας μη ξεγελάμε τους εαυτούς μας. Δεν είναι ο διάβολος αίτιος της βλάβης μας, αν εμείς είμαστε προσεκτικοί. Άλλωστε ο διάβολος μας ξυπνάει. Μας ξεσηκώνει. Ε.Π.Ε.16β,270

όφις

Αν δούμε στο κρεβάτι μας φίδι να φωλιάζη, προσπαθούμε οπωσδήποτε να το σκοτώσουμε. Τώρα όμως που φωλιάζει στις ψυχές μας ο διάβολος, δεν λαμβάνουμε μέτρα, αλλά μένουμε αδιάφοροι. Ε.Π.Ε. 17,40

(Χρυσοστομικό Λεξικό, αρχ. Δανιήλ Αεράκη, τόμος Β, σελ. 31-32)

853. «ΚΙ ΕΓΩ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΣΗΚΩΝΩ ΤΟΝ ΣΤΑΥΡΟ ΜΟΥ».  Κάποτε ο άγιος εφημέριος του Άρς αισθάνθηκε βαρυμένο τον εαυτό του από τις κατηγορίες και παρεξηγήσεις των ενοριτών του.  Κάθισε λοιπόν κι άρχισε να γράφη ένα γράμμα στον Επίσκοπό του για να του εκθέση την κατάστασι.  Όταν έφτασε στο σημείο να υπογράψη διερωτήθηκε τι μέρα ήταν και είδε ότι ήταν Παρασκευή.  «Παρασκευή, είπε, Παρασκευή ήταν η μέρα, κατά την οποίαν με τόσο θάρρος ο Χριστός σήκωσε το σταυρό του».  Ξέσχισε το γράμμα και συνεπέρανε:  «Κι εγώ πρέπει να σηκώνω το σταυρό μου κοντά και μαζί με το Χριστό, έτσι μόνο θα μου φανή ελαφρός».
Στις δοκιμασίες μας, στις θλίψεις μας, στα βάσανα μας ας υψώνωμε τη σκέψι μας στο θείο αρχηγό μας Χριστό.

(Θησαυρός Γνώσεων και ευσεβείας, Υακίνθου Γρατιανουπόλεως, σελ. 392)

99. Αν εσύ δεν μας έσωζες, Κύριε, αν συ δεν μας ευεργετούσες, θα είχαμε καή μέσα στην κάμινο των παθών μας, θα είχαμε γίνει λεία του Σατανά και θα χάναμε την αιώνιο ζωή. «Η ψυχή ημών ως στρουθίον ερύσθη εκ της παγίδος των θηρευόντων· η παγίς εν ονόματι Κυρίου, του ποιήσαντος τον ουρανόν και την γην» (Ψαλμ. ρκγ’ 7,8).

100. Ποιά είναι η σχέσις μου με τον Θεό; Από το ένα μέρος, η σχέσις του κτίσματος προς τον Ποιητή του, του πολύτιμου αντικειμένου προς τον Καλλιτέχνη που το έφτιαξε, του κερμίνου σκεύους προς τον Κεραμέα. Από το άλλο, της εικόνος προς το Πρωτότυπο της, του παιδιού προς τον Πατέρα του, του λυτρωμένου προς τον Λυτρωτή του, του ευεργετημένου προς τον Ευεργέτη του, του προσκεκλημένου στους γάμους προς τον Νυμφίο, του πολιτογραφημένου της ουρανίου βασιλείας προς τον Βασιλέα της, του υποδίκου προς τον Κριτή του.


(Η εν Χριστώ ζωή μου - Αγ. Ιωάννου της Κροστάνδης, εκδόσεις Παπαδημητρίου, σελ. 58-59)

katafigioti

lifecoaching