ΣΤΗΡΙΞΤΕ ΤΟ ΣΥΣΣΙΤΙΟ ΤΟΥ ΝΑΟΥ ΜΑΣ! ΘΥΜΗΘΕΙΤΕ ΤΟΥΣ ΠΤΩΧΟΥΣ…
¨Ρίχνοντας¨ τ’ όποιο χρηματικό ποσό στο Κυτίο στην είσοδο του Ναού… ή/και…
¨Δίνοντάς¨ το, στους υπευθύνους(1) του ΕΦΤ(Ενορ.Φιλόπτ.Ταμείο)
Προσκομίζοντας ΤΡΟΦΙΜΑ στο Συσσίτιο(3) (ή στο Ναό) προκειμένου να χρησιμοποιηθούν για την παρασκευή του (ή να διανεμηθούν [σε περίπτωση δυνατότητας] σε όσους τα χρειάζονται)… ή/και…
Αγοράζοντας από καταστήματα τροφίμων ΔΩΡΟΕΠΙΤΑΓΕΣ και προσφέροντας τες στο ΕΦΤ, προκειμένου να δοθούν σ’ όσους τις έχουν ανάγκη… ή/και…
Αναθέτοντας τήν αγορά των ΥΛΙΚΩΝ για το συσσίτιο, στους υπευθύνους(2) του … ή/και…
Αναλαμβάνοντας τα έξοδα (όλου ή μέρους) συγκεκριμένου γεύματος (Όσπρια >200 ευρώ, Μακαρόνια κιμά >230, Κοτόπουλο >330), «Υπέρ Αναπαύσεως» αγαπημένου σας προσώπου, σε συνεννόηση με τους υπευθύνους του (2)… ή/και…
Συμμετέχοντας στους κατά καιρούς περιφερόμενους Δίσκους του Ναού...ή/και
Καταθέτοντας στον Τραπεζικό Λογαριασμό του ΕΦΤ:
Τράπεζα Πειραιώς IBAN: GR 66 0172 0380 0050 3807 5349 683
και επικοινωνώντας έγκαιρα μαζί μας για την έκδοση της νόμιμης απόδειξης.
(1)Υπεύθυνος ΕΦΤ:π.Ιωάννης (τηλ. Ναού 210 9335 460)
(2)Συσσίτιο:κα Μαντώ (τηλ. Συσσιτίου 210 93 50 151,Τρίτη και Πέμπτη πρωί:8.00 με 12.00)
(3)Θέση Συσσιτίου: Θεόγνιδος 10, στο ημιυπόγειο της πολυκατοικίας, πίσω από το Ιερό τού Ναού).
Ο κόσμος μας φοβίζει, η αλήθεια ενθαρρύνει
Όποιος περπατά πίσω από τον Ήλιο και βλέπει μόνο εκείνα που του δείχνει ο Ήλιος, τούτος δεν έκανε ούτε ένα βήμα στον εσωτερικό κύκλο του όντος, αλλά κοιτάζοντας τις Καρυάτιδες μπροστά από το μουσείο ξέχασε να μπει μέσα στο μουσείο.
Όποιος βαδίζει πίσω από τον Ήλιο, και γελαστός όλη την ημέρα πιάνεται από τριαντάφυλλο σε τριαντάφυλλο, τούτος όταν δύσει ο Ήλιος θα επιστρέφει δακρυσμένος πιάνοντας από αγκάθι σ’ αγκάθι.
Ο Ήλιος μας αποκαλύπτει γράμματα, ο νους μας μαθαίνει το διάβασμα των λέξεων, ενώ μόνο ο Θεός είναι ο δεσμός μεταξύ των λέξεων και του νοήματος τους.
Η ζωή μας μαθαίνει το εφήμερο, ο θάνατος ισχυροποιεί το μάθημα της ζωής, ενώ ο Θεός απορρίπτει και τα δύο μαθήματα.
Η ζωή μας απαριθμεί κάθε μέρα γεγονότα- ο θάνατος μας φοβίζει κάθε μέρα με το δρεπάνι του νόμου, ενώ η Αλήθεια κάθε μέρα μας ενθαρρύνει «μην φοβάστε! Εγώ σας ετοίμασα τιμημένη θέση επάνω από τα γεγονότα, και έσπασα το δρεπάνι του νόμου».
(Στοχασμοί περί καλού και κακού, Αγ. Νικολάου Βελιμίροβιτς, σελ. 95)
1,19 «ότι εν αυτώ ευδόκησε παν το πλήρωμα κατοικήσαι»
«Παν το πλήρωμα»: της ζωής, της αλήθειας, της αγάπης, της δικαιοσύνης, της αιωνιότητας και κάθε πράγματος ένθεου, το οποίο μπορεί κάποιος να διανοηθεί· «παν το πλήρωμα» κάθε πράγματος δημιουργημένου, γιατί ότι δημιουργήθηκε είναι σε Αυτόν, «το παν είναι σε Αυτόν».
Ο Θεάνθρωπος είναι το «παν-πλήρωμα». Και αυτό το «παν-πλήρωμα» διαρκώς διαμένει στο δικό του Θεανθρώπινο σώμα, στην Εκκλησία, γιατί όλος Αυτός είναι σε αυτήν και όλη αυτή είναι σε Αυτόν. Κάθε μέλος της Εκκλησίας, αυτό το «παν-πλήρωμα» το αισθάνεται σαν «κάτι δικό του» και τίποτε άλλο δεν του είναι απαραίτητο, γιατί έχοντας τον Κύριο Ιησού Χριστό έχει το «όλον»· έχει τα πάντα που είναι απαραίτητα για την αιώνια ζωή σε όλους τους κόσμους.
Αυτό το Θεανθρώπινο «παν-πλήρωμα», δεν έχει τίποτε κοινό με το παν-πλήρωμα που διεξέρχονται οι «θύραθεν» περίφημες φιλοσοφικές θεωρίες, γιατί όλες αυτές είναι αφηρημένα και νεκρά σχήματα.
Το Θεανθρώπινο παν-πλήρωμα, είναι μια ζωντανή, εμπειρική, βιωματική, Θεανθρώπινη, Ουρανο-γήινη πραγματικότητα. Αυτή την πραγματικότητα, ο καθένας μπορεί να την διαβιώσει, καθιστώντας τον εαυτό του μέλος, κάτι σαν ζωντανό κύτταρο, μέσα στον Θεανθρώπινο Oργανισμό της Εκκλησίας.
Αλλά ο θαυμαστός Θεάνθρωπος Κύριος Ιησούς Χριστός, είναι μεγαλύτερος και απ’ αυτό το ίδιο το «παν - πλήρωμα», γιατί είναι ειπωμένο: «ότι εν αυτώ ευδόκησε παν το πλήρωμα κατοικήσαι» Και Αυτός γύρω από αυτό, σαν μεγαλύτερος και πιο ατελεύτητος απ’ αυτό (το παν - πλήρωμα).
Χωρίς Αυτόν, το σύμπαν μετατρέπεται σε τεράστια κενότητα και ερημιά, μεταβάλλεται σε κενό «πτώμα».
Και σε αυτό οι άνθρωποι είναι όλοι και οι ίδιοι «πτώματα», κενοί μέσα και έξω, «πτώματα» κοντά στο μεγάλο «πτώμα»1.
1. Ο π. Ιουστίνος χρησιμοποιεί τον όρο «πτώμα» για να εκφράσει ζωηρότερα και παραστατικώτερα την έλλειψη του Χριστού. Όπως είναι γνωστό, και η κτίση ακολούθησε τον άνθρωπο στην πτώση του και κατά τον Απ. Παύλο «συστενάζει και συνωδίνει μέχρι του νυν».
(Προς Κολασσαείς Επιστολή Αποστόλου Παύλου, Αγ. Ιουστίνου Πόποβιτς, σ. 42-43)
Ο Θείος πόθος
Θα ήθελα το Μνήμα Σου, Δέσποτα,
να το μουσκέψω με τα δάκρυα της μετανοίας
και πάντα με τα δάκρυά μου
να δείχνω την ευγνωμοσύνη μου!
Στερημένος από το μύρο των καλών έργων
δεν έχω κάτι το πολύτιμο τώρα
παρά να λούζω την ύπαρξί μου
με τα δάκρυα και τους στεναγμούς μου μόνο!
Διότι εξώδεψα την κληρονομιά μου
που μου άφησες από την γέννησί μου,
και μόνο το κλάμμα τώρα μου απέμεινε
και η αδιάκοπη ευσπλαχνία Σου!
Βοήθησέ με, Κύριε, το γρηγορώτερο
να ιδώ έκπληρωμένη την επιθυμία μου,
ν' αντιγράψω και ’γω τα ίχνη Σου
στην ταλαίπωρη ύπαρξί μου.
Και κάποτε με τ’ Άγιο Φώς
-όταν το στέλνης στον Τάφο-
ράντισε την σακατεμένη ψυχή μου
με την δροσιά του Αγίου Σου Πνεύματος!
Να μπορώ να μιλάω στον Τίμιο Σταυρό
(στον βράχο του αγίου Γολγοθά)
και να σε παρακαλώ για την σωτηρία,
όπως ο μετανοιωμένος ληστής.
Ν’ ακούω και ’γω μυστικά, Κύριε,
την γλυκύτατη και άγια φωνή Σου,
με την οποία θα κερδίσω ελπίδα
για να μη στερηθώ του Παραδείσου.
("Ο βίος του Αγ. Ιωάννου του νέου Χοζεβίτου", Αρχιμ. Κωνσταντίνου, σελ. 156-157)
Του Α β β ά Λουκίου
Πήγαν κάποτε μερικοί στον Αββά Λούκιο, οπού έμενε στο Ένατο, οι λεγόμενοι « ευκτίται », μοναχοί. Και τους ρώτησε ο γέρων : « Ποιο είναι το εργόχειρό σας ; ». Και εκείνοι του είπαν: « Εμείς δεν αγγίζουμε εργόχειρο, αλλά, καθώς λέγει ο απόστολος, αδιάλειπτα προσευχόμαστε ». Και τους λέγει ο γέρων : « Δεν τρώτε ; ». Και είπαν : «Ναι ». Και τους λέγει : « Όταν λοιπόν τρώτε, ποιος προσεύχεται για σας ; ». Πάλι λοιπόν τους είπε : « Δεν κοιμάστε ; ». Και είπαν : « Ναι ». Και λέγει ο γέρων : « 'Όταν λοιπόν κοιμάστε, ποιος προσεύχεται για σας ; ». Και δεν κατώρθωσαν να του αποκριθούν σ’ αυτά. Και τους είπε : « Με συμπαθάτε, να, δεν κάνετε καθώς λέτε. Και εγώ τώρα σας δείχνω, ότι, απασχολούμενος με το εργόχειρό μου, αδιάλειπτα προσεύχομαι. Κάθομαι, με τη βοήθεια του Θεού, αφού βρέξω τους λίγους μου φοινικοβλαστούς. Και φτιάχνοντας απ’ αυτούς πλεξούδα, λέγω : Ελέησον με, ο Θεός, κατά το μέγα έλεος σου και κατά το πλήθος των οικτιρμών σου εξάλειψον το ανόμημα μου ». Και τους λέγει : « Δεν είναι προσευχή αυτό ; ». Και είπαν: «Ναι ». Και προσθέτει : « Όταν λοιπόν περάσω όλη τη μέρα δουλεύοντας και προσευχόμενος, κερδίζω πάνω από δεκαέξη μικρά νομίσματα. Διαθέτω απ’ αυτά στη θύρα δυο και τα λοιπά τα τρώγω. Και προσεύχεται για μένα όποιος πήρε τα δυο νομίσματα, όταν τρώγω η όταν κοιμάμαι. Και με τη χάρη του Θεού, εκπληρώνεται σ’ εμένα η εντολή της αδιάλειπτης προσευχής ».
Του Αββά Λώτ
α΄. Ήλθε κάποτε ένας από τους γέροντες στον Αββά Λώτ, στο μικρό έλος του Αρσενοΐτη, τον παρακάλεσε για κελλί και του έδωσε. Ήταν δε ο γέρων άρρωστος. Και τον περιποιήθηκε ο Αββάς Λώτ. Και αν έρχονταν κάποιοι να επισκεφθούν τον Αββά Λώτ, τους έκανε να πηγαίνουν και στον άρρωστο γέροντα. Και εκείνος άρχισε να τους λέγη λόγια του Ωριγένη. Και θλιβόταν ο Αββάς Λώτ, λέγοντας : « Μη και νομίσουν οι πατέρες ότι και εμείς έτσι είμαστε ». Και να τον βγάλη από εκεί φοβόταν, εξ αιτίας της εντολής. Σηκώθηκε λοιπόν ο Αββάς Λώτ και πήγε στον Αββά Αρσένιο και του εξέθεσε τα σχετικά με τον γέροντα. Του λέγει τότε ο Αββάς Αρσένιος : « Μη τον διώξης. Αλλά να του πης : Να, από όσα δίνει ο Θεός, φάγε, πιες όπως θέλεις, μόνο αυτά τα λόγια να μη λες. Και αν θέλη, διορθώνεται. Αλλά αν δεν θέλη να συμμορφωθή, μόνος του θα ζητήση να φύγη από εκείνο τον τόπο. Και δεν θα σταθής αιτία συ ». Έφυγε λοιπόν ο Αββάς Λώτ και έκαμε έτσι. Και ο γέρων, μόλις τα άκουσε αυτά, δεν ήθελε να συμμορφωθή. Αλλά άρχισε να παρακαλή, λέγοντας : « Για το όνομα του Κυρίου, αφήστε με να φύγω από εδώ, γιατί δεν μπορώ πλέον να υπομείνω την έρημο ». Και έτσι, σηκώθηκε και έφυγε, προπεμπόμενος με αγάπη.
β'. Διηγήθηκε κάποιος για έναν αδελφό, οπού έπεσε σε αμαρτία, ότι, σαν πήγε να επισκεφθή τον Αββά Λώτ, βρισκόταν σε ανησυχία, μπαίνοντας και βγαίνοντας και μη μπορώντας να καθίση. Και του λέγει ο Αββάς Λώτ : « Τι έχεις, αδελφέ ; ». Και εκείνος είπε : « Αμαρτία μεγάλη έκαμα και δεν μπορώ να την εξαγορεύσω στους πατέρες ». Λέγει ο γέρων : « Εξομολογήσου τη σ’ εμένα και εγώ την παίρνω επάνω μου ». Τότε του είπε : « Σε σαρκικό αμάρτημα έπεσα και θυσίασα για να το επιτύχω ». Και ο γέρων του λέγει : « Έχε θάρρος, γιατί υπάρχει μετάνοια. Πήγαινε, μείνε στο σπήλαιο και νήστευε κάθε δυο μέρες και εγώ βαστάω μαζί σου το μισό της αμαρτίας ». Αφού συμπληρώθηκαν λοιπόν οι τρεις εβδομάδες, πληροφορήθηκε ο γέρων ότι ο Θεός δέχθηκε τη μετάνοια του αδελφού. Και έμεινε υποτασσόμενος στον γέροντα έως την κοίμησή του.
Του Αββά Λογγίνου
α΄. Συμβουλεύτηκε ο Αββάς Λογγίνος τον Αββά Λούκιο κάποτε για τρεις λογισμούς, λέγοντας : « Θέλω να ξενιτευθώ ». Του λέγει ο γέρων : « Αν δεν κυριαρχήσης στη γλώσσα σου, δεν είσαι ξένος, οπού και αν πας. Και εδώ λοιπόν κυριάρχησε στη γλώσσα σου και ξένος είσαι ». Του λέγει πάλι : « θέλω να νηστεύσω ». Αποκρίθηκε ο γέρων : « Είπε ο προφήτης Ησαΐας, ότι αν κάμψης σαν κλοιό και κρίκο τον τράχηλό σου, ούτε έτσι δεν πρόκειται για δεκτή νηστεία. Αλλά μάλλον κυριάρχησε στους πονηρούς λογισμούς ». Του λέγει για τρίτη φορά : « θέλω να αποφύγω τους ανθρώπους ». Και ο γέρων του αποκρίνεται: « Αν πρώτα δεν πραγματοποιήσης την αρετή ζώντας ανάμεσα στους ανθρώπους, ούτε μόνος σου ζώντας θα την πραγματοποιήσης ».
β'. Είπε ο Αββάς Λογγίνος : « Μια φορά αν κακοπαθήσης, λέγε στον εαυτό σου : Και κακοπάθησε και πέθανε. Και αν μου ζητήσης πάρωρα να φας, ούτε την καθημερινή σου τροφή δεν θα σου προσφέρω ».
γ'. Μια γυναίκα, έχοντας στον μαστό της την αρρώστια όπου λέγεται καρκίνος, άκουσε για τον Αββά Λογγίνο και ζήτησε να τον συναντήση. Έμενε λοιπόν αυτός σε κάποια απόσταση από την Αλεξάνδρεια. Ενώ δε η γυναίκα τον αναζητούσε, συνέβη ο μακάριος εκείνος να μαζεύη ξύλα πλάι στη θάλασσα. Και βρίσκοντάς τον, του λέγει : « Αββά, που μένει ο Αββάς Λογγίνος, ο δούλος του Θεού ; ». Δεν ήξερε, βέβαια, ότι ήταν ο ίδιος. Και αυτός της λέγει : « Τι τον θέλεις αυτόν τον απατεώνα ; Μη πας να τον συνάντησης. Είναι ψεύτης. Αλλά τι σου συμβαίνει ; ». Και τότε η γυναίκα του φανέρωσε την πάθηση της. Και εκείνος, σταυρώνοντας το σημείο, την άφησε να φύγη, λέγοντας : « Πήγαινε και ο Θεός σε κάνει καλά. Γιατί ο Λογγίνος σε τίποτε δεν μπορεί να σε ωφελήση ». Έφυγε λοιπόν η γυναίκα, πιστεύοντας στα λόγια του. Και έγινε καλά παρευθύς. Αργότερα όμως, σαν διηγήθηκε σε μερικούς το γεγονός και ανέφερε τα χαρακτηριστικά του γέροντος, έμαθε ότι εκείνος ήταν ο Αββάς Λογγίνος.
δ'. Άλλοτε πάλι του φέρνουν κάποιον άνθρωπο δαιμονισμένο. Και ο γέρων τους λέγει : « Εγώ δεν μπορώ να σας κάμω τίποτε. Καλύτερα, πηγαίνετε στον Αββά Ζήνωνα ». 'Ύστερα ο Αββάς Ζήνων άρχισε να ασχολήται με τον δαίμονα, προσπαθώντας να τον αποδιώξη. Και άρχισε να φωνάζη ο δαίμων : « Πιστεύεις λοιπόν, Αββά Ζήνων, ότι εξ αιτίας σου βγαίνω ; Να, ο Αββάς Λογγίνος εκεί προσεύχεται, παρακαλώντας εναντίον μου. Και φοβούμενος τις δικές του προσευχές, βγαίνω. Εσένα ούτε σε λογαριάζω ».
ε΄. Είπε ο Αββάς Λογγίνος στον Αββά Ακάκιο : « Η γυναίκα τότε καταλαβαίνει ότι έπιασε παιδί, όταν σταματήση το αίμα της. Έτσι λοιπόν και η ψυχή, τότε καταλαβαίνει ότι έχει μέσα της Πνεύμα Άγιο, όταν σταματήσουν τα πάθη, οπού ρέουν απ’ αυτή κάτω. Όσο όμως είναι στην επιρροή τους, πώς μπορεί να κενοδοξή ότι είναι δήθεν απαθής ; Δίνοντας αίμα, παίρνεις πνεύμα ».
(Είπε Γέρων,Το Γεροντικόν εκδ. Αστήρ, Αθήνα 1996)
6. Πόσο μπορούμε να γνωρίσουμε από το Θεό;
Ως προς την ουσία του, αδυνατούμε πλήρως να τον γνωρίσουμε. Καμία κτιστή φύση, είτε άνθρωποι είτε άγγελοι, δεν έχει τη δυνατότητα να διαπεράσει τον πυκνό γνόφο που καλύπτει το μυστήριο της θείας απειρίας, και να γνωρίσει τι είναι στην ουσία του ο Θεός. Η γνώση αυτή είναι κεκρυμμένη και απρόσιτη σε κάθε πλάσμα, ανεξάρτητα από το βαθμό της πνευματικής τελειώσεως που κατέχει. Ακόμη και η Μητέρα του Θεού, το τελειότερο πλάσμα μετά τον Υιό της, δεν έχει τη δυνατότητα να γνωρίσει το ακατάληπτο μυστήριο. Η αγνωσία αυτή είναι το μυστικό του Θεού, που δεν πρόκειται να αποκαλυφθεί σε κανέναν ούτε στον παρόντα αιώνα ούτε και στο μέλλοντα. Την ουσία του μόνον ο ίδιος ο Θεός γνωρίζει, οι τριαδικές του υποστάσεις, ο Πατήρ, ο Υιός και το Πνεύμα το άγιο. Κανένας άλλος.
Αν όμως ο άνθρωπος αδυνατεί να συλλάβει την αδιάγνωστη και ακοινώνητη ουσία του Θεού, μπορεί παρά ταύτα να συλλάβει τη θεία του ενέργεια, η οποία είναι εξωτερικώς μεταδοτή και κοινωνητή σε λογικά πλάσματα. Με αυτήν ο υπερβατικός Θεός δημιούργησε τον κόσμο, επικοινωνεί με τα πλάσματα του, αποκαλύπτεται σε αυτά, σώζει τον άνθρωπο από την αμαρτία και αγιάζει τη λογική κτίση. Η θεία ενέργεια ανακλάται στη δημιουργία8. Φυσικά είναι εξωτερικά αθέατη. Αυτήν όμως νιώθει ο πιστός ν’ αναμοχλεύει εσωτερικά την καρδιά του, να διαφλέγει και να φωτίζει την ψυχή του. Η επαφή με τη θεία ενέργεια, γίνεται πάντα δια της πίστεως. Στη βάση αυτή ο άνθρωπος «γνωρίζει» και σχετίζεται με το Θεό.
(Ανδρέας Θεοδώρου, Απαντήσεις σε Ερωτήματα Δογματικά, Αποστολική Διακονία, σελ. 19-20)
Η προπαγάνδα στη Δύση από τα ΜΜΕ & τους πολιτικούς που χαϊδεύουν τα αυτιά Ισλαμιστών ψηφοφόρων, ότι το Ισλάμ κηρύττει ειρήνη & ανεξιθρησκεία καλά κρατεί... Ασφαλώς υπάρχουν & ωραία & ειρηνικά χωρία στις Πηγές, αυτό έλειπε... αλλιώς θα είχαμε πολεμικό εγχειρίδιο, αλλά στο αληθινό-ανατολικό Ισλάμ του Μωάμεθ βλέπουμε καλά ότι ερμηνεύουν σωστά τις Πηγές τους & όχι όπως τους βολεύει. Όπως ακριβώς είναι δηλαδή, ξεκάθαρες... Κάποιοι σύγχρονοι Ισλαμιστές στη Δύση δεν θέλουν τα παρακάτω χωρία, τα προσπερνούν. Αλλά δεν μπορούν να τα αρνηθούν! Είναι η κρυστάλλινη αλήθεια των Πηγών τους. Οι γνήσιοι Ισλαμιστές τα ξέρουν καλά & συμφωνούν μια χαρά με αυτά & όταν χρειαστεί τα εφαρμόζουν. Επιλέγουν το αληθινό Ισλάμ του Μωάμεθ, όχι αυτό του 20ου αιώνα...
Α ΤΖΙΧΑΝΤ- Ιερός πόλεμος κατά των απίστων & των λαών της Βίβλου (Εβραίων-Χριστιανών)
Κ 5,17 «Άπιστοι είναι πραγματικά εκείνοι που λένε ότι ο Αλλάχ είναι ο Χριστός, ο γιος της Μαριάμ»
Κ 9,30 «Είπαν οι Χριστιανοί ότι ο Μεσσίας ήταν γιος του Αλλάχ. Αυτά είναι λόγια που βγήκαν από τα χείλια τους και που μιμούνται τα λόγια εκείνων που αρνήθηκαν (παλιά) από πριν την Πίστη. Ας πέσουν στην καταστροφή που έχουν απομακρυνθεί από την αλήθεια…»
K 3,28 "Οι Πιστοί δεν παίρνουν προστάτες και δεν κάνουν φίλους τους άπιστους, αλλά τουναντίον τους πιστούς. Κι αν κανείς κάνει τούτο, τότε να μην περιμένει καμία βοήθεια από τον Αλλάχ. Εκτός αν προφυλαχτείτε από αυτούς, ώστε να μπορέσετε να προστατεύετε τον εαυτό σας" (Υπομνήματα σε αυτόν το στίχο: Ibn Kathir «Σε αυτήν την περίπτωση τέτοιοι πιστοί επιτρέπεται να δείχνουν φιλία εξωτερικά, αλλά ποτέ εσωτερικά» και ο Abu Darda «Χαμογελάμε στο πρόσωπο κάποιων ανθρώπων, παρόλο που οι καρδιές μας τους καταριούνται»)
Κ 5:51 "Ω! Σεις που πιστέψατε! Μην κάνετε τους Εβραίους και τους Χριστιανούς φίλους και προστάτες σας! Δεν είναι παρά μονάχα μεταξύ τους φίλοι και προστάτες. Και εκείνος ανάμεσά σας που πιάνει φιλίες μ’ αυτούς, είναι ένας από αυτούς. Ο Αλλάχ δεν καθοδηγεί τον άδικο και παράνομο λαό»
Κ 3,32 «Αν όμως απομακρυνθούν (από την πίστη), τότε ο Αλλάχ δεν αγαπά τους άπιστους»
Κ 48:29 - Ο Μουχάμαντ είναι ο απόστολος του Αλλάχ. Και όσοι είναι μαζί του είναι ισχυροί [αυστηροί] ενάντια στους άπιστους και σπλαχνικοί μεταξύ τους»
Κ 98: 6 – Βέβαια οι άπιστοι (είτε είναι) από τους οπαδούς της Βίβλου είτε από τους πολυθεϊστές, θα μείνουν στη φωτιά της κόλασης, όπου (για πάντα) κατοικούν. Αυτοί είναι οι χειρότεροι από τα πλάσματα»
Κ 5,33 «Η τιμωρία εκείνων οι οποίοι πολεμούν τον Αλλάχ και τον απόστολό του και διαβιούν στη γη άσχημα, είναι να εκτελούνται ή να σταυρώνονται ή να κόβονται τα χέρια και τα πόδια αντίπλευρα ή να εξορίζονται από αυτή τη γη»
Κ 8,12 «Θα εγκαταστήσω τον τρόμο στις καρδιές των απίστων, και πλήξετε πάνω από τον αυχένα τους και χτυπήστε τις άκρες από τα δάχτυλά τους [δηλ. αποκεφαλισμός & ακρωτηριασμός]»
K 8,39 "Και πολεμήστε τους άπιστους (σκοτώνοντάς τους) μέχρις ότου να μην υπάρχει πειρασμός και να είναι η θρησκεία του Αλλάχ η μοναδική"
Κ 9:29 – Πολεμάτε αυτούς που δεν πιστεύουν στον Αλλάχ, κι ούτε στην έσχατη ημέρα και δεν απαγορεύουν αυτό που απαγόρευσε ο Αλλάχ και ο Απόστολός Του (Μωάμεθ) κι ούτε αναγνωρίζουν την αληθινή θρησκεία (ακόμη κι αν είναι) από το Λαό που του δόθηκε η Βίβλος, μέχρις ότου δώσουν το φόρο υποτέλειας (τζιζγια) με εκούσια υποταγή, κι (αισθανθούν) τον εαυτό τους ταπεινωμένο.
Κ 4,89 «Θα επιθυμούσαν να μην πιστέψετε όπως κι εκείνοι (έμειναν άπιστοι), να είστε δηλ. μ' αυτούς. Μην τους παίρνετε ως φίλους απ' τις γραμμές τους, ώσπου να εγκαταλειφθεί η απιστία τους. Αν όμως επιστρέψουν στην απιστία, τότε συλλάβετέ τους και σκοτώοτε τους, όπου κι αν βρίσκετε».
Κ 9:73 —Ω Προφήτη: αγωνίσου ενάντια στους άπιστους και στους υποκριτές και να είσαι σταθερός (ανένδοτος) απέναντί τους. Η διαμονή τους είναι η κόλαση...»
Κ 9:111- Ο Αλλάχ αγόρασε από τους πιστούς τον εαυτό τους και τις περιουσίες τους,, για να έχουν (σαν αντάλλαγμα) τον Παράδεισο. Αυτοί θα πολεμήσουν για τη θρησκεία Του, θα σκοτώσουν και θα σκοτωθούν»
Κ 9: 123 – Ω! Εσείς που πιστέψατε! Πολεμάτε τους άπιστους που σας ζώνουν τριγύρω, κι ας βρουν στο πρόσωπό σας τραχύτητα…»
Mu 4366 - Αφηγήθηκε από τον Umar b. ο Αλ-Χατάμπ ότι άκουσε τον Αγγελιοφόρο του Αλλάχ να λέει: Θα εκδιώξω τους Εβραίους και τους Χριστιανούς από την Αραβική Χερσόνησο και δεν θα αφήσω κανένα εκτός από μουσουλμάνο. (το ίδιο και στο 4594). Επίσης στο Μu 4232: "Είπε ο Μωάμεθ: Σε παρακαλώ να κάνεις τρία πράγματα: Διώξε τους ειδωλολάτρες από την αραβική χερσόνησο"
Mu 33 & 30 – Ο απόστολος του Αλλάχ είπε: Έχω λάβει εντολή να πολεμάω εναντίον των ανθρώπων όσο δεν διακηρύττουν ότι «δεν υπάρχει Θεός εκτός από τον Αλλάχ»… και αν το κάνουν, η ζωή τους και η περιουσία τους είναι εγγυημένα εκ μέρους μου»
Β 6924 «Ο Μωάμεθ είπε: Έχω διαταχτεί να πολεμώ τους ανθρώπους μέχρις ότου πουν «κανείς δεν πρέπει να λατρεύεται εκτός από τον Αλλάχ» και όποιος πει (αυτή τη φράση) ο Αλλάχ θα σώσει την περιουσία και τη ζωή του από εμένα»
al-Mufrad 1103- Ο Προφήτης είπε: "Μην δώσετε πρώτα στους Λαούς του Βιβλίου τον χαιρετισμό. Αναγκάστε τους να πάνε στο στενότερο μέρος του δρόμου."
Β 2785 «Ένας άνδρας ήλθε στον απόστολο του Αλλάχ και τους είπε. Καθοδήγησέ με σε ένα τέτοιο κατόρθωμα που να είναι ίσο με την τζιχάντ (για ανταμοιβή). Αυτός απάντησε: Δεν βρίσκω τέτοιο κατόρθωμα»
Β 2787 «Ο Αλλάχ εγγυάται ότι θα δεχτεί αυτόν που πολέμησε στη τζιχάντ για τον σκοπό Του μέσα στον παράδεισο αν σκοτωθεί»
Β 2796 «Ο προφήτης είπε: Μία και μόνη προσπάθεια (στον πόλεμο) για το σκοπό του Αλλάχ το απόγευμα ή το πρωί είναι καλύτερο από όλο τον κόσμο και από ότι υπάρχει μέσα του»
Β 2977 «Ο απόστολος του Αλλάχ είπε… έχω γίνει νικητής με τον τρόμο…»
«Ο Απόστολος έδωσε διαταγές στον al- Zubayr [για έναν Εβραίο που έκρυβε τον θησαυρό του]: «Βασανίστε τον μέχρι να του αποσπάσετε όσα έχει» οπότε άναψε φωτιά με πυρόλιθο και μέταλλο πάνω στο στήθος του έως ότου σχεδόν πέθανε. Έπειτα ο απόστολος τον μετέφερε στον Muslama και τον αποκεφάλισε για εκδίκηση για τον αδελφό του Mahmud (Ibn Ishaq, Η ζωή του Μωάμεθ 515)
B 657 «Σίγουρα σκόπευα ή σχεδίαζα ή ήμουν έτοιμος να διατάξω τον κήρυκα να ανακηρύξει Iqama και να διατάξω έναν άνδρα να… ανάψει έναν δαυλό να κάψει όλους αυτούς τους άνδρες (μαζί με τα σπίτια τους) που δεν άφησαν ακόμη τα σπίτια τους για την προσευχή στα τζαμιά»
Ο Αμπού Μπάκρ είπε: «Οπότε δεν θα λυπηθεί κανέναν από αυτούς που θα εξουσιάσει, αλλά μπορεί να τους κάψει με φωτιά, να τους σφάξει με όποιο μέσο έχει και να πάρει γυναίκες και παιδιά αιχμαλώτους» (Al Tabari vol. 10, 57)
«Όταν οι δυο τους πλησίασαν τον Αμπου Μπάκρ διέταξε τον Χατζίζ να τον πάει (τον ένοχο) έξω σε αυτό το ξέφωτο και να τον κάψει εκεί με φωτιά. Οπότε αυτός τον πήρε έξω στην αυλή της προσευχής και άναψε μία φωτιά για αυτόν και τον έριξε μέσα της» (Al Tabari vol. 10, 80-81)
ΑΠΟΣΤΑΣΙΑ (όσοι εγκαταλείπουν το Ισλάμ)
Β 6922, «[ο Μωάμεθ είπε] Όποιος άλλαξε την ισλαμική του θρησκεία, τότε σκοτώστε τον»
Β 6930 «[ο Μωάμεθ είπε] Τις τελευταίες ημέρες θα εμφανιστούν κάποιοι νέοι ανόητοι άνθρωποι οι οποίοι… θα βγουν από τη θρησκεία τους όπως ένα βέλος βγαίνει έξω από το παιχνίδι. Οπότε, οπουδήποτε τους βρείτε σκοτώστε τους διότι όποιος τους σκοτώσει θα έχει αμοιβή κατά την ημέρα της Ανάστασης»
Β 6923 «Ο Mu’adh ρώτησε: Ποιος είναι αυτός ο άνθρωπος; Ο Abu Musa είπε: Ήταν ένας Ιουδαίος και έγινε Μουσουλμάνος και έπειτα επέστρεψε πίσω στον Ιουδαϊσμό. Έπειτα ο Abu Musa παρακάλεσε τον Mu’adh να κάτσει κάτω αλλά ο Mu’adh είπε: Δεν θα κάτσω μέχρι να σκοτωθεί. Αυτή είναι η κρίση του Αλλάχ και του Προφήτη του και το επανέλαβε τρεις φορές. Έπειτα ο Abu Musa διέταξε να φονευτεί ο άνδρας και φονεύτηκε»
Β 6921 «Ο Ibn Umar ο Az-Zuhri και ο Ibrahim είπαν: Μία γυναίκα αποστάτης πρέπει να φονεύεται»
Μu 4154 «Ο Απόστολος του Αλλάχ σηκώθηκε όρθιος και είπε: Το αίμα ενός Μουσουλμάνου που κρατά την μαρτυρία ότι δεν υπάρχει άλλος Θεός από τον Αλλάχ και ότι εγώ είμαι ο Απόστολός του, μπορεί νόμιμα να χυθεί μόνο στην περίπτωση τριών ατόμων: αυτού που εγκαταλείπει το Ισλάμ και αφήνει την κοινότητα, αυτής που είναι παντρεμένη και μοίχευσε και σε αυτόν που παίρνει ζωή για άλλη ζωή»
D 4347 «[ο Μωάμεθ είπε] Όταν ένας σκλάβος δραπετεύει και επιστρέφει στην πολυθεΐα, μπορεί νόμιμα να φονευτεί»
Ν 4025 «[ο Μωάμεθ είπε] Μετά από εμένα θα υπάρξουν πολλές συμφορές και πολύ κακή συμπεριφορά. Όποιον δείτε να χωρίζεται από την Jama’ah ή να προσπαθεί να δημιουργήσει σχίσματα στην Ummah του Μωάμεθ, τότε σκοτώστε τον»
Ν 4040 «[μετά από βασανισμό και εκτέλεση κάποιων αποστατών που σκότωσαν ένα βοσκό του Μωάμεθ] Ο αρχηγός των Πιστών Abdul Malik είπε στον Anas, όταν διηγούνταν αυτήν την χαντίθ (παράδοση): Έγινε αυτό (η τιμωρία) λόγω απιστίας ή λόγω αμαρτίας τους; Είπε: Λόγω απιστίας»
Τ 1458 «[ο Μωάμεθ είπε] Όποιος αλλάζει τη θρησκεία του τότε σκοτώστε τον»
Μa 2535 «Ο Απόστολος του Αλλάχ είπε: Όποιος αλλάζει τη θρησκεία του εκτελέστε τον»
Al Muwatta 36.18.15 «Ο Απόστολος του Αλλάχ είπε: Αν κάποιος αλλάξει τη θρησκεία του, τότε αποκεφαλίστε τον»
Al Bayhaqi «Μία γυναίκα που ονομαζόταν Umn Ruman αποστάτησε. Τότε ο προφήτης διέταξε ότι θα ήταν καλύτερα να της προσφερθεί ξανά ευκαιρία για το Ισλάμ και έπειτα να μετανοήσει. Αλλιώς πρέπει να εκτελεστεί»
Ibn Ishaq, 551 "Κάποιος που αποστάτησε είχε δύο κορίτσια που τραγουδούσαν, την Fartana και την φίλη της που συνήθιζαν να τραγουδούν σατυρικά τραγούδια σχετικά με τον απόστολο, οπότε (ο Μωάμεθ) διέταξε ότι έπρεπε να φονευτούν μαζί του"
ΠΑΡΑΠΟΜΠΕΣ: Οι 6 αναγνωρισμένες συλλογές Χαντίθ 1)B=al-Bukhari(870 μ.Χ.) 2)Mu=Muslim(875) 3)D=Abu Dawud(888) 4)T=al- Tirmidhi(892) 5)N=al- Nasai(915) 6)Ma=Ibn Maja(886) Κ=Κοράνιο [οι υπογραμμίσεις δικές μας]
19. Το δόγμα της Αγίας Τριάδος μαρτυρείται στην αγία Γραφή;
Στην Π. Διαθήκη το δόγμα υπεμφαίνεται τόσο σκιωδώς και αινιγματικώς, ώστε χωρίς το φως που επιρρίπτει σ’ αυτό η Κ. Διαθήκη vα είναι αδύνατο ν’ αναπλάσουμε την περί Αγίας Τριάδας διδασκαλία. Το δόγμα διαφαίνεται στα χωρία εκείνα, όπου ο Θεός φέρεται σε πληθυντικό πρόσωπο να συσκέπτεται και να διαλογίζεται: «Ποιήσωμεν άνθρωπον κατ’ εικόνα ημετέραν...». «Ιδού Αδάμ γέγονεν ως εις εξ ημών». «Δεύτε και καταβάντες συγχέωμεν αυτών εκεί την γλώσσαν». 'Υπαινιγμούς έχουμε επίσης στην ποικιλία των ονομάτων των αποδιδόμενων στο Θεό, όπως Έλωίμ, Άδωναί, Σαβαώθ, Ιεχωβά κ.λπ., όπως και η σε τρία πρόσωπα (Αγγέλους) εμφάνιση του Θεού στον Αβραάμ, κοντά στη Δρύ του Μαμβρή. Στο αυτό τέλος πνεύμα κινούνται και όσα λέγονται στην Π. Διαθήκη περί του πνεύματος ως αρχής της δυνάμεως και της ζωής των όντων και περί της σοφίας ως ένυπάρχουσας στο Θεό και τα πάντα εργαζόμενης.
Σε αντίθεση προς την Π. Διαθήκη όπου το δόγμα του τριαδικού Θεού υπάρχει άμυδρώς, στην Καινή Διαθήκη αυτό μαρτυρείται πλουσιότερα, έναργέστερα και σαφέστερα. Τις σχετικές μαρτυρίες μπορούμε να δούμε σε δυο επίπεδα. α. Στα χωρία όπου γίνεται λόγος σαφής περί της τριαδικότητας του χριστιανικού Θεού, και β. Στα χωρία όπου εξαίρονται οι ενδοτριαδικές σχέσεις των προσώπων.
Στα πρώτα είναι τα χωρία:
• Ματθ. 28,19: «Πορευθέντες μαθητεύσατε πάντα τα έθνη, βαπτίζοντες αυτούς εις το όνομα του Πατρός και του Υιού και του 'Αγίου Πνεύματος», όπου τονίζονται συγχρόνως το ένιαίο και το τριαδικό των θείων προσώπων».
• Β' Κορ. 13,13: «Η χάρις του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού και η αγάπη του Θεού και η κοινωνία του 'Αγίου Πνεύματος μετά πάντων ύμών», ένθα εμφανώς εκφράζεται η τριαδικότητα του Θεού.
• Α' Πέτρ. 1,2: «Κατά πρόγνωσιν Θεού Πατρός, εν άγιασμώ Πνεύματος, εις υπακοήν και ραντισμόν αίματος Ιησού Χριστού» και
• Α' Ίωαν. 5,7: «Τρεις είσιν οι μαρτυρούντες εν τω ουρανώ, ο Πατήρ, ο Λόγος και το 'Άγιον Πνεύμα, και ούτοι οι τρείς εν είσιν», κλασικό όντως χωρίο περί του τριαδικού Θεού, το οποίο όμως θεωρείται ως μεταγενέστερη παρεμβολή στο κείμενο της αγίας Γραφής.
Στα δευτερα δε, καταλέγονται πλήθος χωρίων τα κυριότερα των οποίων είναι:
• Ιωαν. 1,1: «Εν αρχή ήν ο Λόγος, και ο Λόγος ήν προς τον Θεόν, και θεός ήν ο Λόγος...», όπου εκφράζεται ρητά η εσωτερική διάκριση και σύναψη του Λόγου με τον Πατέρα, και
• Α’ Κορ. 2,10: «Το γαρ Πνεύμα πάντα ερευνά και τα βάθη του Θεού», όπου το Πνεύμα παρουσιάζεται ως ξεχωριστό πρόσωπο, το οποίο έρευνα τα βάθη της ουσίας του Θεού.
Με βάση τις πολλές και σαφείς αναφορές της Κ. Διαθήκης, η Εκκλησία εκύρωσε αυθεντικά το δόγμα της Αγίας Τριάδος στο ιερό Σύμβολο της Πίστεως των δύο πρώτων οίκουμ. Συνόδων, Νίκαιας (325) και Κωνσταντινουπόλεως (381).
20. Μαρτυρείται η Θεότητα του Υιού και τον Άγίου Πνεύματος στη Γραφή;
Βεβαιότατα μαρτυρείται. Τα σχετικά χωρία είναι αναμφισβήτητα και εναργή, πρέπει δε να τα γνωρίζουμε καλώς για να μπορούμε ν’ ανατρέψουμε όλους εκείνους (κυρίως τους Μάρτυρες του Ιεχωβά που είναι πιστότατοι μαθητές του Άρείου, έστω κι αν έζησαν 1600 χρόνια μετά από αυτόν), οι οποίοι με λύσσα στρέφονται κατά της θεότητας του Λόγου και του 'Αγίου Πνεύματος.
Και περί μεν της θεότητας του Άγιου Πνεύματος κλασικό χωρίο είναι το Πράξ. 5,5, όπου ο Ανανίας φέρεται ψευδόμενος στο Θεό: «Ουκ έψεύσω ανθρώποις, αλλά τω Θεώ». Περισσότερες δε είναι οι μαρτυρίες περί της θεότητας του Λόγου. Τα σχετικά χωρία είναι: Ίωαν. 20,28: «ο Κύριός μου και ο Θεός μου», όπου εκφράζεται ενάρθρως η θεότητα του Χριστού. Όχι απλά Θεός, αλλά ο Θεός (όμολογία του Θωμά μετά την Ανάσταση). Τίτ. 2,13: «του μεγάλου Θεού και Σωτήρος ημών Ιησού Χριστού». Α' Ίωαν. 5,20: «Και εσμεν εν τω άληθινώ, εν τω Υίώ αυτού Ιησού Χριστού. Ουτός εστιν ο αληθινός Θεός». Ρωμ. 9,5: «Εξ ων ο Χριστός το κατά σάρκα, ο ων επί πάντων Θεός ευλογητός εις τον αιώνα». Α' Τιμ. 3,16: «Θεός έφανερώθη εν σαρκί, έδικαιώθη εν Πνεύματι, ώφθη άγγέλοις...» (η σωστή ανάγνωση εδώ είναι: Ός έφανερώθη εν σαρκί»).
(Ανδρέου Θεοδώρου «Απαντήσεις σε ερωτήματα συμβολικά», εκδόσεις Αποστολική Διακονία, σελ. 32-35)
Διαφθορά
της αλήθειας του Θεού
Πολλοί κάνουν τα αντίθετα από όσα πρέπει. Όσα γίνονται εναντίον του Θεού, τα παραβλέπουν. Όσα γίνονται κατά του εαυτού τους, τα εκδικούνται με μεγάλη μάλιστα οξύτητα. Οι άγιοι όμως δεν ενεργούσαν έτσι. Ήσαν φοβεροί τιμωροί των όσων γίνονταν εναντίον του Θεού, ενώ παρέβλεπαν τα όσα γίνονταν εναντίον τους.
Ε.Π.Ε. 5,230
και ακολασία
Ποιες είναι οι βλαβερές τους επιθυμίες; Όταν επιθυμούν έρωτες αισχρούς. Όταν θέλουν ν’ αρπάξουν τα πράγματα του άλλου. Όταν έχουν μανία για ακολασία. Όταν διψούν για μεθύσι. Όταν ακόμα και το σφάξιμο των άλλων επιθυμούν. Πολλοί εξ αιτίας τέτοιων ερώτων φορτώθηκαν τυραννία. Πραγματικά ένας τέτοιος άνθρωπος κοπιάζει για ανώφελα, ή, καλύτερα, για βλαβερά.
Ε.Π.Ε. 23,340
Διδασκαλία
ελεημοσύνης
Και τους εαυτούς μας και τα παιδιά μας και τους φίλους μας ας τους οδηγήσουμε στο διδασκαλείο της ελεημοσύνης. Πριν από κάθε άλλο ας μαθαίνη κάθε άνθρωπος αυτό το μάθημα, επειδή αυτό ακριβώς είναι ο άνθρωπος: «Είναι σπουδαίο πράγμα ο άνθρωπος και είναι πολύτιμος ο άνθρωπος της ελεημοσύνης». Όποιος δεν έχει αυτό το προσόν, ξέπεσε από το αξίωμα του ανθρώπου.
Ε.Π.Ε. 11,132
ο λόγος
Ο λόγος δεν είναι χρήσιμος μόνο για ύμνο και ευχαριστία, αλλ’ είναι και ωφέλιμος για διδασκαλία και συμβουλή.
Ε.Π.Ε. 12,94
και θαύματα
Εξ’ αιτίας των θαυμάτων νίκησε ο απόστολος Παύλος; Όχι μόνο από τα θαύματα. Διότι αν μελετήσης καλά τις Πράξεις των Αποστόλων, θα βρης τον απ. Παύλο σε πολλά μέρη να επικρατή με το λόγο, και προτού να ενεργήση θαύματα.
Ε.Π.Ε. 24,42
βροχή
Σε πολλά σημεία η Αγία Γραφή ονομάζει τη διδασκαλία βροχή.
Ε.Π.Ε. 24,450
δίκτυα
Ας απλώσουμε τα δίχτυα της διδασκαλίας, ας σταθούμε κυκλικά, όπως ακριβώς τα κυνηγετικά σκυλιά, οδηγώντας από παντού τους ανθρώπους στους νόμους της Εκκλησίας. Και αν το κρίνετε ορθό, ας παρουσιάσουμε σ’ αυτούς σαν άριστο κυνηγό τον μακάριο Παύλο.
Ε.Π.Ε. 34,136
(Χρυσοστομικό Λεξικό, αρχ. Δανιήλ Αεράκη, τόμος Β, σελ. 51-53)
Του Αββά Καρίωνος
α΄. Είπε ο Αββάς Καρίων: «Πολλούς κόπους σωματικούς κατέβαλα παραπάνω από το τέκνο μου Ζαχαρία και δεν έφτασα στα δικά του μέτρα, ως προς την ταπείνωση και τη σιωπή του».
β'. Υπήρχε στη Σκήτη ένας μοναχός, όπου τον έλεγαν Αββά Καρίωνα. Αυτός, έχοντας δυο τέκνα, τα άφησε στη γυναίκα του και ακολούθησε τον αναχωρητικό βίο. Μετά από καιρό, συνέβη πείνα μεγάλη στην Αίγυπτο και η γυναίκα του, μη μπορώντας να τα βγάλη πέρα, ήλθε στη Σκήτη, έχοντας τα δυο παιδιά μαζί της. Το ένα ήταν αγόρι και λεγόταν Ζαχαρίας, το δε άλλο κοράσι. Και κάθισε η γυναίκα του μακριά από τον γέροντα, στο έλος. Γιατί έλος βρίσκεται κοντά στη Σκήτη, οπού και οι εκκλησίες έχουν οικοδομηθή και οι πηγές των νερών είναι. Και τέτοια συνήθεια επικρατούσε στη Σκήτη: "Αν ερχόταν κάποια γυναίκα να μιλήση με αδελφό της η άλλο ενδιαφέρον πρόσωπο, κάθονταν μακριά ο ένας από τον άλλο και έτσι συνωμιλούσαν. Τότε λέγει η γυναίκα στον Αββά Καρίωνα: «Να, έγινες μοναχός και πείνα μεγάλη έπεσε. Ποιος λοιπόν θα θρέψη τα παιδιά σου;». Της λέγει ο Αββάς Καρίων: «Στείλε μου τα εδώ». Λέγει η γυναίκα στα παιδιά: «Πηγαίνετε στον πατέρα σας». Καθώς λοιπόν πήγαιναν στον πατέρα τους, το κοράσι γύρισε στη μητέρα του, ενώ το αγόρι ήλθε στον πατέρα του. Τότε της λέγει:
«Καλά έτσι. Πάρε συ το κοράσι και πήγαινε και εγώ παίρνω το αγόρι». Το ανέτρεφε λοιπόν στη Σκήτη, όπου όλοι ήξεραν ότι παιδί του ήταν. Όταν όμως μεγάλωσε, έγινε γογγυσμός στην αδελφότητα γι’ αυτό. Και ακούοντας ο Αββάς Καρίων, λέγει στο παιδί του: «Ζαχαρία, σήκω να φύγουμε από εδώ, γιατί γογγύζουν οι πατέρες». Του λέγει ο μικρός: «Αββά, όλοι γνωρίζουν εδώ ότι γυιός σου είμαι. Αν πάμε όμως αλλού, δεν πρόκειται να λέγουν ότι είμαι γυιός σου». Και του λέγει ο γέρων: «Σήκω να φύγουμε από εδώ». Και πήγαν στη Θηβαΐδα. Σαν πήραν δε κελλί και κάθισαν λίγες μέρες, ο ίδιος γογγυσμός έγινε και εκεί για το παιδί. Τότε του λέγει ο πατέρας του: «Ζαχαρία, σήκω να γυρίσουμε στη Σκήτη». Ήλθαν στη Σκήτη, πέρασαν λίγες μέρες και πάλι γογγυσμός έγινε για το παιδί. Τότε ο Ζαχαρίας πήγε στη λίμνη του νίτρου, γδύθηκε και βυθίσθηκε έως τη μύτη του. Έμεινε έτσι πολλή ώρα, όσο μπορούσε, και αφάνισε το σώμα του. Ήγουν έγινε σαν λωβιασμένος. Και βγαίνοντας, φόρεσε τα ρούχα του και γύρισε στον πατέρα του. Και εκείνος, μόλις οπού τον ανεγνώρισε. Και αφού προσήλθε στην αγία κοινωνία, κατά το έθος, αποκαλύφθηκε στον άγιο Ισίδωρο τον πρεσβύτερο της Σκήτης αυτό οπού έκαμε. Και βλέποντάς τον και θαυμάζοντας, είπε: «Ο μικρός Ζαχαρίας, την περασμένη Κυριακή, ήλθε και κοινώνησε σαν άνθρωπος, τώρα δε σαν Άγγελος έγινε».
Του Αββά Κόπρη
α΄. Έλεγε ο Αββάς Ποιμήν για τον Αββά Κόπρη, ότι σε τέτοιο σημείο τελειότητος έφτασε, ώστε, ενώ αρρώστησε και βρισκόταν κατάκοιτος, ευχαριστούσε τον Θεό και εμπόδιζε το δικό του θέλημα.
β΄. Είπε ο Αββάς Κόπρης: «Μακάριος οποίος υπομένει κόπο, ευχαριστώντας τον Θεό».
γ’. Συνάχθηκαν κάποτε οι μοναχοί της Σκήτης, συζητώντας για τον Μελχισεδέκ. Και λησμόνησαν να καλέσουν τον Αββά Κόπρη. Ύστερα δε, αφού τον κάλεσαν, τον ρωτούσαν γι’ αυτό. Εκείνος δε, χτυπώντας το στόμα του τρεις φορές, είπε: «Αλλοίμονο σου, Κόπρη. Αλλοίμονο σου, Κόπρη. Αλλοίμονο σου Κόπρη. Γιατί, όσα ο Θεός σε πρόσταζε να κάμης, τα εγκατέλειψες. Και όσα δεν σου ζητά, τα ερευνάς». Και ακούοντας οι αδελφοί αυτά, έφυγαν και πήγαν στα κελλιά τους.
Του Αββά Κ ύ ρ ο υ
Σχετικά με τον λογισμό της σαρκικής αμαρτίας έχοντας ερωτηθή ο Αββάς Κύρος ο Αλεξανδρινός, αποκρίθηκε έτσι: Αν λογισμό δεν έχης, ελπίδα δεν έχεις. Αν λογισμούς δεν έχης, πράξη έχεις.
Η διάνοιά του δεν αγωνίζεται εναντίον της αμαρτίας και δεν της αντιλέγει, την πράττει σωματικά. Και όποιος έχει πράξεις, δεν ενοχλείται μες από τους λογισμούς ». Ρώτησε δε ο γέρων τον αδελφό, λέγοντας : « Μήπως συνηθίζεις να συναναστρέφεσαι γυναίκα ; ». Και είπε ο αδελφός : « Όχι. Παλαιοί και νέοι ζωγράφοι είναι οι λογισμοί μου. Μνήμες είναι οπού με ενοχλούν και γυναικών εικόνες ». Και ο γέρων του λέγει : « Νεκρούς μη φοβάσαι. Αλλά τους ζωντανούς απόφευγε και να προοδεύης σε προσευχή ».
(Είπε Γέρων,Το Γεροντικόν εκδ. Αστήρ, Αθήνα 1996)
190. «Ὁ ζυγός μου χρηστός καί τό φορτίον μου ἐλαφρόν ἐστιν» (Ματθ. ια’ 30). Οι εντολές λοιιπόν του Χριστού είναι εύκολες, ελαφρές. Ενώ ο ζυγός του Διαβόλου είναι βαρύς και καταπιεστικός. Αλλά τι γίνεται; Παραβαίνουμε τις εντολές του Κυρίου και κάνουμε το θέλημα του Πονηρού. Ποια δικαιολογία μπορούμε να βρούμε γι’ αυτή τη συμπεριφορά μας;
191. Τι σε εμποδίζει από το να εφαρμόζης τις εντολές του Χριστού; Η σάρκα και ο κόσμος. Δηλαδή, τα υλικά αγαθά και οι υλικές απολαύσεις, που κάνουν τον άνθρωπο αδιάφορο απέναντι της θρησκείας. Κυττάς τότε πώς να αρέσης στον κόσμο και όχι στον Θεό. Ζης για το τι θα φορέσης, τι θα φας, τι θα πουν οι άνθρωποι για σένα. Λοιπόν, αποσπάσου από την έλξι των γήινων αγαθών και αγωνίσου εναντίον των κοσμικών θελγήτρων, που σε εμποδίζου από το να βαδίζης σύμφωνα με το Ευαγγέλιο. Αγάπησε τον Θεό με όλη την καρδιά σου και εργάσου με όλη σου τη δύναμι για τη σωτηρία της ψυχής σου. Γίνε φιλόψυχος. Θυμήσου ότι ο κόσμος, με όλες του τις ομορφιές, είναι πρόσκαιρος. Από το μηδέν προήλθε και στο μηδέν θα καταλήξη. Ο ουρανός και η γη θα παρέλθουν. Αλλά η ανθρώπινη ψυχή, η πνοή του Θεού, η εικών του αθανάτου Βασιλέως, είναι και η ίδια αθάνατος. Θυμήσου αυτές τις αλήθειες και απαρνήσου τα γήινα πράγματα. Αντί να έχης στραμμένα τα βλέμματά σου στα φθαρτά και κτιστά, έχε τα στραμμένα διαρκώς στον Ποιητή των όλων. Μη σε παρασύρη τίποτε άλλο, τίποτε άλλο ας μην αιχμαλωτίση την καρδιά σου. Η καρδιά μας είναι πλασμένη για να λατρεύη τον θεό. Αυτός την έκτισε. Και Αυτού είναι πνοή. Η προσκόλλησις στα υλικά πράγματα ή στη σάρκα είναι ό,τι θέλει ο Πλάνος, ο Σατανάς. Μην πέσης θύμα του Απατεώνος. Πρόσφερε ολόκληρο την καρδιά σου στον Κύριο και Θεό της. Αμήν.
(Η εν Χριστώ ζωή μου - Αγ. Ιωάννου της Κροστάνδης, εκδόσεις Παπαδημητρίου, σελ. 92-93)