ΣΤΗΡΙΞΤΕ ΤΟ ΣΥΣΣΙΤΙΟ ΤΟΥ ΝΑΟΥ!

ΣΤΗΡΙΞΤΕ ΤΟ ΣΥΣΣΙΤΙΟ ΤΟΥ ΝΑΟΥ ΜΑΣ!  ΘΥΜΗΘΕΙΤΕ ΤΟΥΣ ΠΤΩΧΟΥΣ…

¨Ρίχνοντας¨ τ’ όποιο χρηματικό ποσό στο Κυτίο στην είσοδο του Ναού… ή/και…
¨Δίνοντάς¨ το, στους υπευθύνους(1) του ΕΦΤ(Ενορ.Φιλόπτ.Ταμείο)
Προσκομίζοντας ΤΡΟΦΙΜΑ στο Συσσίτιο(3) (ή στο Ναό) προκειμένου να χρησιμοποιηθούν για την παρασκευή του (ή να διανεμηθούν [σε περίπτωση δυνατότητας] σε όσους τα χρειάζονται)… ή/και…
Αγοράζοντας από καταστήματα τροφίμων ΔΩΡΟΕΠΙΤΑΓΕΣ και προσφέροντας τες στο ΕΦΤ, προκειμένου να δοθούν σ’ όσους τις έχουν ανάγκη… ή/και…
Αναθέτοντας τήν αγορά των ΥΛΙΚΩΝ για το συσσίτιο, στους υπευθύνους(2) του … ή/και…
Αναλαμβάνοντας τα έξοδα (όλου ή μέρους) συγκεκριμένου γεύματος (Όσπρια >200 ευρώ, Μακαρόνια κιμά >230, Κοτόπουλο >330), «Υπέρ Αναπαύσεως» αγαπημένου σας προσώπου, σε συνεννόηση με τους υπευθύνους του (2)… ή/και…
Συμμετέχοντας στους κατά καιρούς περιφερόμενους Δίσκους του Ναού...ή/και
Καταθέτοντας στον Τραπεζικό Λογαριασμό του ΕΦΤ:
Τράπεζα Πειραιώς IBANGR 66 0172 0380 0050 3807 5349 683
και επικοινωνώντας έγκαιρα μαζί μας για την έκδοση της νόμιμης απόδειξης.
(1)Υπεύθυνος ΕΦΤ:π.Ιωάννης (τηλ. Ναού 210 9335 460)
(2)Συσσίτιο:κα Μαντώ (τηλ. Συσσιτίου 210 93 50 151,Τρίτη και Πέμπτη πρωί:8.00 με 12.00)
(3)Θέση Συσσιτίου: Θεόγνιδος 10, στο ημιυπόγειο της πολυκατοικίας, πίσω από το Ιερό τού Ναού).

Κείμενα (blog) - Ιερός Ναός Αγίου Σώστη Νέας Σμύρνης

Άγιος Νεκτάριος Πενταπόλεως

Tο κύριο έργο του ανθρώπου είναι η προσευχή. O άνθρωπος πλάστηκε για να υμνεί το Θεό. Aυτό είναι το έργο που του αρμόζει. Aυτό μόνο εξηγεί την πνευματική του υπόσταση. Aυτό μόνο δικαιώνει την εξέχουσα θέση του μέσα στη δημιουργία. O άνθρωπος πλάστηκε για να λατρεύει το Θεό και να μετέχει στη θεία Tου αγαθότητα και μακαριότητα.

Ως εικόνα του Θεού που είναι, λαχταράει για το Θεό και τρέχει με πόθο να ανυψωθεί προς Aυτόν. Mε την προσευχή και την υμνωδία ευφραίνεται. Tο πνεύμα του αγάλλεται και η καρδιά του σκιρτάει. Όσο περισσότερο προσεύχεται, τόσο η ψυχή του απογυμνώνεται από τις κοσμικές επιθυμίες και γεμίζει από τα ουράνια αγαθά. Kαι όσο αποχωρίζεται τα γήινα και τις ηδονές του βίου, τόσο περισσότερο απολαμβάνει την ουράνια ευφροσύνη. H δοκιμή και η πείρα μας επιβεβαιώνουν την αλήθεια αυτή.

O Θεός ευαρεστείται στις προσευχές εκείνες που προσφέρονται με τον πρέποντα τρόπο, δηλαδή με συναίσθηση της ατέλειας και της αναξιότητας μας. Για να υπάρξει όμως τέτοια συναίσθηση, απαιτείται τέλεια αυταπάρνηση του κακού μας εαυτού και υποταγή στις εντολές του Θεού, απαιτείται ταπείνωση και αδιάλειπτη πνευματική εργασία.

Aναθέστε όλες τις φροντίδες σας στο Θεό. Eκείνος προνοεί για σας. Mη γίνεστε ολιγόψυχοι και μην ταράζεστε. Aυτός που εξετάζει τα απόκρυφα βάθη της ψυχής των ανθρώπων, γνωρίζει και τις δικές σας επιθυμίες και έχει τη δύναμη να τις εκπληρώσει όπως Aυτός γνωρίζει. Eσείς να ζητάτε από το Θεό και να μη χάνετε το θάρρος σας. Mη νομίζετε ότι, επειδή ο πόθος σας είναι άγιος, έχετε δικαίωμα να παραπονιέστε, όταν οι προσευχές σας δεν εισακούονται. O Θεός εκπληρώνει τους πόθους σας με τρόπο που εσείς δεν γνωρίζετε. Nα ειρηνεύετε λοιπόν και να επικαλείστε το Θεό.

Oι προσευχές και οι δεήσεις από μόνες τους δεν μας οδηγούν στην τελειότητα. Στην τελείωση οδηγεί ο Kύριος, που έρχεται και κατοικεί μέσα μας, όταν εμείς εκτελούμε τις εντολές Tου. Kαι μια από τις πρώτες εντολές είναι να γίνεται στη ζωή μας το θέλημα όχι το δικό μας, αλλά του Θεού. Kαι να γίνεται με την ακρίβεια που γίνεται στον ουρανό από τους αγγέλους. Για να μπορούμε κι εμείς να λέμε: “Κύριε, όχι όπως θέλω, αλλ’ όπως εσύ, “γενηθήτω το θέλημα Σου, ως εν ουρανώ και επί της γης”. Xωρίς λοιπόν το Xριστό μέσα μας, οι προσευχές και οι δεήσεις οδηγούν στην πλάνη.

(από τη σειρά των φυλλαδίων «Η ΦΩΝΗ ΤΩΝ ΠΑΤΕΡΩΝ» της Ιεράς Μονής Παρακλήτου Ωρωπού Αττικής)

Ένας
ή μύριοι παράνομοι
Είναι ανώτερος ένας, που τηρεί το θέλημα του Κυρίου, παρά μύριοι παράνομοι.
Ε.Π.Ε. 25,226
λίθος πολυτελής, ένα πρόβατο
Προτιμότερος ένας λίθος πολύτιμος παρά αμέτρητοι οβολοί. Προτιμότερο να έχουμε καλό το μάτι, παρά χαλασμένο μάτι με πολυσαρκία. Προτιμότερο ένα πρόβατο υγιές, παρά αμέτρητα ψωριασμένα πρόβατα. Προτιμότερο λίγα καλά παιδιά, παρά πολλά και κακά. Άλλωστε στη βασιλεία του Θεού πηγαίνουν οι λίγοι, ενώ στην κόλασι οι πολλοί.
Ε.Π.Ε. 15,242
έχει δύναμι
Τίποτε πιο αδύνατο από πολλούς παρανόμους. Τίποτε πιο δυνατό από έναν, που ζη σύμφωνα με το νόμο του Θεού.
Ε.Π.Ε. 16α,100
εναντίον ολων
Φανταστήτε στρατιώτη να έχη μόνος αυτός αντίπαλο όλη την οικουμένη. Και ενώ στριφογυρνά ανάμεσα στα τάγματα των εχθρών, δεν παθαίνει τίποτε κακό. Αυτός ήταν ο Παύλος. Μόνος ανάμεσα σε τόσους βαρβάρους και σε ειδωλολάτρες. Σ’ όλη τη γη και σ’ όλη τη θάλασσα γυρνούσε. Κι έμενε ακατάβλητος.
Ε.Π.Ε. 20,20
πιστός, αντάξιος της οικουμένης
Ένας πιστός άνθρωπος είναι ισάξιος της οικουμένης.
Ε.Π.Ε. 25,118
η δύναμίς του
Ένας άνθρωπος, που ζη ωραία, μπορεί να σώση ολόκληρη πόλι απ’ την οργή του Θεού, ενώ μια ολόκληρη διεφθαρμένη πόλις δεν έχει τη δύναμι να παρασύρη έναν ενάρετο άνθρωπο στην ανήθικη ζωή και την τιμωρία γι’ αυτήν, ούτε και να τον υποτάξη. Και αυτό φαίνεται σαφώς στην περίπτωσι του Νώε. Όλοι καταστράφηκαν, εκείνος σώθηκε μόνος.
Ε.Π.Ε. 31,164-166
και για έναν
Και αν ακόμα είναι ένας και ευτελής και ασήμαντος, όμως είναι αδελφός, για τον οποίον ο Χριστός σταυρώθηκε. Και μιλάει πολλές φορές ο Χριστός γι’ αυτόν τον καταφρονεμένο. Να μη πης, πως είναι ένας. Να πης πως είναι παραμελημένος, και είναι δυνατόν, αν δεν τον προσέξουμε, να μεταδώση το κακό και στους άλλους.
Ε.Π.Ε. 34,162
Ενδιαφέρον
του Χριστού
Ο Χριστός κάνει υπομονή και ακούει με προσοχή, μέχρις ότου βρη αυτό που ζητάει.
Ε.Π.Ε. 13,252
χαρακτηριστικό των αγίων
Και συ, αδελφέ, και αν ακόμα μένης νηστικός από άσκησι, και αν κοιμάσαι στη γη, και αν τρως στάχτη και θρηνής παντοτινά, αλλά δεν ωφελής κανέναν άλλον, τίποτε σπουδαίο δεν κάνεις.
Ε.Π.Ε. 18α, 122
για την ψυχή του άλλου
Για ποιο λόγο λες «Δεν με νοιάζει» για ένα μέλος του σώματός σου, που υποφέρει; Γιατί τόσο πολύ φροντίζουμε για ένα μέλος του σώματος, και δεν αδιαφορούμε τελείως για του Χριστού τα μέλη; Και πώς είναι δυνατόν να συγχωρεθούμε;
Ε.Π.Ε. 18α,760

(Χρυσοστομικό Λεξικό, αρχ. Δανιήλ Αεράκη, τόμος Β, σελ. 205-207)

 

502. «Όλα είναι κοντά στον Θεό», λέγει μία ρωσική παροιμία. Και πράγματι, όλα είναι κοντά του: όλα τα πνευματικά και λογικά κτίσματα, οι Άγγελοι, οι ψυχές των κεκοιμημένων, όλοι οι ζώντες άνθρωποι, όλα τα ζώα, όλοι οι υλικοί κόσμοι. Το Πνεύμα του Θεού διέρχεται από όλα τα όντα, αυτό το λογικό, καθαρό, λεπτότατο Πνεύμα, που κατοικεί σε κάθε πιστεύουσα και ευσεβή ψυχή. «Ιδοὺ ἐγὼ μεθ᾿ ὑμῶν εἰμι πάσας τὰς ἡμέρας ἕως τῆς συντελείας τοῦ αἰῶνος» (Ματθ. κη’ 20). Στον Θεό, το άπειρο αυτό Πνεύμα, τίποτε δεν είναι μακριά. Όλα περιέχονται στην παλάμη του χεριού του. Όλα ζουν και υπάρχουν εν Αυτώ.

503. Όταν η καρδιά τιλυχθή από το σκοτάδι του Σατανά, παύει να βλέπη τον Θεό και τον αρνείται. Το ότι όμως δεν τον βλέπει, δεν σημαίνει ότι ο Θεός δεν υπάρχει. «Είπεν άφρων εν τη καρδία αυτού, ουκ έστι Θεός» (Ψαλμ. ιγ’ 1). Πράγματι, άφρων είναι όποιος το λέγει αυτό.

504. Αν θέλης να είναι η προσευχή σου αποδοτική, πριν απ’ όλα στερέωσε την καρδιά σου στον Κύριο. «Εστερεώθη η καρδιά μου εν Κυρίω, υψώθη κέρας μου εν θεώ μου» (Α’ Βασιλ. β’ 1).


(Η εν Χριστώ ζωή μου - Αγ. Ιωάννου της Κροστάνδης, εκδόσεις Παπαδημητρίου, σελ. 210)

«Να συμμετέχετε στη χαρά εκείνων που χαίρονται και στο πένθος εκείνων που πενθούνε» (Ρωμ. 12:15)

Ένα νεαρό ζευγάρι έχασε το μονάκριβο παιδί του, ένα χαριτωμένο κοριτσάκι τριών χρόνων, σε αυτοκινητιστικό δυστύχημα. Αδυνατώντας να το συμβιβάσουν αυτό με τη δικαιοσύνη και την αγάπη του Θεού, πήγαν στον ιεροκήρυκα, αναζητώντας μια απάντηση. «Αυτό ήταν το θέλημα του Θεού», είπε εκείνος. Οι νεαροί γονείς δεν μπορούσαν να δεχτούν ότι ο τραγικός θάνατος του παιδιού τους σχετιζόταν με οποιονδήποτε τρόπο με το θέλημα του Θεού. Έτσι, πήγαν σ’ έναν άλλο φίλο τους ιεροκήρυκα. Εκείνος τους αράδιασε ένα σωρό εδάφια από την Αγία Γραφή, προσπαθώντας να τους παρηγορήσει, αλλά τα εδάφια έφταναν σε αφτιά κουφά. Τελικά, πήγαν σε μια ηλικιωμένη γυναίκα αγράμματη, αλλά πολύ γνωστή για την ευσέβειά της και τη γνώση της του Λόγου του Θεού. Εκείνη δεν άρθρωσε ούτε λέξη. Απλά αγκάλιασε με τα χέρια της τους πονεμένους γονείς κι έκλαψε μαζί τους για το χαμό του παιδιού τους. Το ζευγάρι έφυγε με ξαλαφρωμένη την καρδιά, γιατί βρέθηκε κάποιος να συμμεριστεί τον πόνο τους και να κλάψει μαζί τους. Καμιά φορά ο σιωπηλός συμμερισμός του πόνου των συνανθρώπων μας είναι προτιμότερος από χίλια λόγια, που δεν αγγίζουν την καρδιά.

«Στρέψε τ’ αυτί σου και άκου τα λόγια των σοφών» (Παροιμίες 22:17)

- Η δύναμη όλων των πειρασμών βρίσκεται στην ψεύτικη ελπίδα ότι θα μας κάνουν ευτυχισμένους.
- Υπάρχουν δύο ψέματα που θέλει ο διάβολος να πιστέψουμε:
   1) Μόνο μια φορά δε θα σε βλάψει.
   2) Τώρα που το έκανες, δεν υπάρχει πια συγχώρηση για σένα, γι’ αυτό συνέχισε τουλάχιστον να απολαμβάνεις την αμαρτία.
- Ενόσω έχεις τη διάθεση και τη θέληση να συνεχίσεις τις προσπάθειες δεν είσαι ποτέ αποτυχημένος.
- Μην αφήσεις σε μια κακιά στιγμή να σου καταστρέψει όλες τις καλές.
- Τέχνη είναι να λες την αλήθεια, ιδιαίτερα για τον εαυτό σου.
- Όλοι μας γράφουμε ποιήματα με τη ζωή μας. Οι ποιητές απλά γράφουν με λόγια.
- Οι γονείς είναι οι ήρωες που μορφώνουν το χαρακτήρα των παιδιών τους.

(Εκδόσεις «Ο Λόγος»)

499. Είναι μεγάλη η χαρά μου, που αξιώθηκα να φέρω στον νου και την καρδιά μου, καθώς και στα χείλη μου, το όνομα του Θεού, το όνομα της Θεοτόκου, τα ονόματα των Αγγέλων και των Αγίων, όταν προσεύχωμαι. Το όνομα του Θεού και το όνομα της Υπεραγίας Μητρός του, όταν τα μνημονεύουμε με όλη μας την καρδιά, αγιάζουν και στηρίζουν και παρηγορούν. Αλλά και οι Άγιοι, οι πρέσβεις μας ενώπιον του Θεού, προσεύχονται για μας, όταν τους το ζητήσουμε, και μας φωτίζουν με την αίγλη των αρετών τους. Είναι τόσο καλό να έχουμε κοινωνία με τον Θεό και τους ενοίκους των ουρανών!

500. Με την προσευχή, επιτυγχάνουμε άφεσι των αμαρτιών μας. «Πᾶσαν τὴν ὀφειλὴν ἐκείνην ἀφῆκά σοι, ἐπεὶ παρεκάλεσάς με» (Ματθ. ιη’ 32). Η πείρα μαρτυρεί το ίδιο.

501. «Ὁ τρώγων μου τὴν σάρκα καὶ πίνων μου τὸ αἷμα ἐν ἐμοί μένει κἀγώ ἐν αὐτῷ» (Ιω. στ’ 56). Το αισθανόμαστε αυτό και η πείρα το μαρτυρεί. Όποιος κοινωνεί τα Άχραντα Μυστήρια με πίστι και ολοκάρδιο μετάνοια, μετέχει στη ζωή του Θεού και είναι μία ευλογημένη ύπαρξις. Το αισθανόμαστε αυτό. Αλλά και το αντίθετο είναι επίσης φανερό. Όποιος κοινωνεί αναξίως, χωρίς ειλικρινή μετάνοια και ακράδαντο πίστι, γίνεται ερμαίο του Σατανά και τα ίδια τα πράγματα το αποδεικνύουν.

(Η εν Χριστώ ζωή μου - Αγ. Ιωάννου της Κροστάνδης, εκδόσεις Παπαδημητρίου, σελ. 209-210)

176. «εν τόκω Παρθένος»
 
Η Παρθενία της Θεοτόκου «εν τόκω» αναφέρεται αφ’ ενός μεν στο ότι η Παρθένος «άνευ ανδρός» και «εκτός συναφείας συνέλαβε» τον Ιησούν και αφ’ ετέρου στο ότι κατά τον τοκετό ο υμένας της Παρθένου έμεινε άφθορος: «Εξ ασπόρου βλαστήσας γαστρός και φυλάξας ταύτην ώσπερ ην άφθορον». Και τα δύο πρωτοφανή και ανεπανάληπτα αυτά συμβάντα παρατηρήθηκαν μόνο στην περίπτωσι της Θεοτόκου, η οποία έτσι είναι η μόνη γυναίκα μέσα στην ιστορία που συνδύασε την Παρθενία και την Λοχεία: «Χαίρε, η παρθενίαν και λοχείαν ζευγνύσα».
Η «εν τόκω» Παρθενία της Θεοτόκου είναι ενδεικτική κατάστασις της «νέας κτίσεως». Είναι δηλαδή εσχατολογική κατάστασις. Η «καινή κτίσις», της οποίας η Θεοτόκος και ο Ιησούς είναι οι πρώτες απαρχές, είναι μία κατάστασις θαύματος και αφθαρσίας. Μία κατάστασις εντελώς διαφορετική και ασυγκρίτως ανώτερη απ’ αυτή που επικρατεί σήμερα στη γη. Στη νέα αυτή κατάστασι εκείνο που θα κυριαρχή δεν θα είναι πια οι φυσικοί νόμοι, αλλά το θέλημα του Θεού. Η ζωή και η λειτουργία του σώματος δεν θα προκαλή καμμιά φθορά (αφθαρσία) στο «σώμα», πράγμα που θα του εξασφαλίζη την αθανασία και την αιωνιότητα.
Η Παρθενία της Θεοτόκου «εν τόκω» είναι «σημείον» της ζωής και καταστάσεως των ανθρώπων κατά την 8η Ημέρα της Δημιουργίας, που θ’ αρχίση μετά την κοινή Ανάστασι και τη Β' Παρουσία του Χριστού. Εν τω μεταξύ όμως η υπακοή στο θέλημα του Θεού δίνει στον άνθρωπο τη δυνατότητα να προγεύεται τη ζωή του θαύματος και της αιωνιότητος. Η χριστιανική ζωή και ειδικώτερα η μοναχική κλήσις (Παρθενία) είναι μία κατάστασις πίστεως, αλλά και μία πρόγευσις της ζωής της αιωνιότητος.
 
(Μητροπολίτου Αχελώου Ευθυμίου Στυλίου, Η Πρώτη, εκδ. Γρηγόρη)
175. «η προ τόκου και «εν τόκω» και «μετά τόκον» πάλιν ούσα Παρθένος.
 
Το κατ’ εξοχήν χαρακτηριστικό της Θεοτόκου είναι η «αειπαρθενία» της, το ότι δηλαδή ήταν παρθένος «προ τόκου» (ante partum), «εν τόκω» (in partum) και «μετά τόκον» (post partum). Ο ι. Αυγουστίνος τονίζει: Η Θεοτόκος virgo concepit (παρθένος συνέβαλε), virgo peperit (παρθένος έτεκε), virgo permansit (παρθένος έμεινε).
«Η ονομασία Αειπάρθενος αποκλείει πρωτ’ απ’ όλα κάθε "ερωτική" περιπλοκή, οποιεσδήποτε αισθησιακές και ατομικές επιθυμίες και πάθη, οποιοδήποτε περισπασμό της καρδιάς και του νου. Η σωματική ακεραιότητα ή αφθαρσία δεν είναι παρά το εξωτερικό σημάδι της εσωτερικής καθαρότητας. Το κύριο είναι βεβαίως η καθαρότητα της καρδίας, ο απαραίτητος αυτός όρος για τη "θέα του Θεού"... Δεν είχε κανένα πάθος (η Παναγία), εφύλασσε πάντα την παρθενία του νου, της ψυχής και του σώματος: «Και νω και ψυχή και σώματι αειπαρθενεύουσα (αγ. Ι. Δαμασκηνός, Φλωρόφσκυ, 136) .
Η π ρ ο της γεννήσεως του Χριστού Αειπαρθενία της Θεοτόκου αναφέρεται στην ψυχοσωματική της αγνότητα και ακεραιότητα. Η Παρθένος Μαρία διατηρούσε το σώμα της σε κατάστασι παρθενικής αγνότητος (virginitas corporis). Αλλ’ αυτό ήταν η μία πλευρά της Παρθενίας της. Διότι η άλλη, και η πιο σημαντική ήταν η αγνότης του πνεύματός της (virginitas mentis) . Διότι η παρθενία του πνεύματος της Παρθένου ήταν η προϋπόθεσις της αγνότητος του σώματός της. Όταν ο νους είναι αδούλωτος και ελεύθερος τότε είναι πολύ εύκολη και δυνατή η διατήρησις του σώματος σε κατάστασι ελευθερίας από τις γενετήσιες επιθυμίες και ηδονές (virginitas sensus) . Η Παρθενία δεν είναι απλώς και μόνο μία κατάστασις του σώματος ή ένα φυσικό χαρακτηριστικό. Πάνω απ΄ όλα είναι μία πνευματική και εσωτερική στάσις που χωρίς αυτή η σωματική κατάστασις θα ήταν εντελώς χωρίς νόημα (Φλωρόφσκυ, 135) .
Η Παρθενία και αγνότης περιορίζεται συνήθως στη σωματική ακεραιότητα. Έτσι «παρθενία» για τις νέες θεωρείται συνήθως η ακεραιότης του υμένα και για τους νέους η μη ολοκλήρωσις της γενετησίου πράξεως. Συνέπεια της νοοτροπίας αυτής είναι ότι νέοι και νέες αποφεύγουν μόνο την ωλοκληρωμένη γενετήσιο σχέσι, ενώ διανοητικά και ψυχικά παραδίνονται απόλυτα στην επιθυμία και την ηδονή.
Η σωματική ακεραιότης είναι βέβαια η βάσις, πολύ όμως απέχει από το να καλύπτει απόλυτα την κατάστασι της παρθενίας. Μπορεί να ικανοποιή τον ανατομικό και νομικό όρο, δεν καλύπτει όμως πλήρως και απόλυτα την ηθική κατάστασι της παρθενίας.
Διότι η Παρθενία είναι κυρίως κατάστασις του πνεύματος του ανθρώπου. Και την κατάστασι αυτή την χάνει και χωρίς τη συμμετοχή του σώματος, αλλά με την «επιθυμία» του πνεύματος και μόνο, όπως είπεν ο Κύριος: «Πας ο βλέπων γυναίκα προς το επιθυμήσαι αυτήν ήδη εμοίχευσεν αυτήν εν τη καρδία αυτού» (Ματθ. ε΄28). Η Παρθενία επομένως προϋποθέτει την πνευματική ελευθερία του ανθρώπου έναντι του γενετησίου ενστίκτου. Υπό την έννοια αυτή αγνότης και παρθενία είναι η ακεραιότης της ανθρώπινης υπάρξεως, το «αδέσμευτον και αυτεξούσιον», η ελευθερία από τα ένστικτα και τις ορμές της σαρκικής φύσεως και ειδικώτερα του γενετησίου ενστίκτου. Η Παρθενία είναι μία κατάστασις που δεν διαπιστώνεται κυρίως από τον ιατροδικαστή, αλλά κατακυρώνεται και καταμαρτυρείται από το πνεύμα. Και στην περίπτωσι αυτή «το πνεύμα εστί το ζωοποιούν, η σάρξ ουκ ωφελεί ουδέν» (Ίω. στ' 63). Η Παρθενία επομένως είναι μία ολοκληρωμένη ψυχοσωματική κατάστασις της ανθρωπίνης υπάρξεως. «Παρθενίας όρος το και σώματι και πνεύματι είναι Αγίαν» (Χρυσόστομος, PG 48, 537) . Υπό την έννοια αυτή, η Παρθενία δεν είναι μια εύκολη κατάστασις. Είναι όμως δυνατή και μπορούν να την ζήσουν μόνο όσοι ανήκουν στην τάξι της Παρθένου. Όσοι δηλαδή έχουν την κλήσι («οις δέδοται», Ματθ. ιθ' 11) από τον Κύριο.
Δός μοι Παναγία, πηγήν δακρύων. 
 
 
(Μητροπολίτου Αχελώου Ευθυμίου Στυλίου, Η Πρώτη, εκδ. Γρηγόρη)
 
174. «Το μεσότοιχον της έχθρας καθελούσα ειρήνην αντεισήξε» 
 
Μετά την πτώσι και ειδικώτερα μετά τον Πύργο της Βαβέλ, οι άνθρωποι διαιρέθηκαν και χωρίσθηκαν σε εχθρικά και αντίπαλα στρατόπεδα. Έχτιζαν μάλιστα ψηλά τείχη, ώστε να μη υπάρχει καμμία επικοινωνία ανάμεσά τους. Από καιρό δε σε καιρό έρχονταν σε φοβερές και αιματηρές συγκρούσεις μεταξύ τους... Την κατάστασι αυτή της ανθρωπότητος άλλαξε η Θεοτόκος «δυνάμει», με τη συμβολή της στην Ενανθρώπησι του Θεού.
Η Θεοτόκος με τη συνεργία της στην Ενσάρκωσι του Θεού συνέβαλε στο να έλθη «επί γης ειρήνη» (Λουκ. β' 14). Και πράγματι «ο Χριστός, η ειρήνη ημών, εποίησε τα αμφότερα εν και το μεσότοιχον του φραγμού έλυσε, την έχθραν (των λαών)» (Εφεσ. β' 13 - 15) . Με τον Ιησού αποκαταστάθηκε η ειρήνη του κόσμου και η παγκόσμια συναδέλφωσις των λαών και των φυλών της γης. Για το παγκόσμιο αυτό κατόρθωμα απόκτησε και η Θεοτόκος «παγκόσμιον δόξαν».
Η Θεοτόκος βρίσκεται στη βάσι της παγκοσμιότητος. Είναι η πρώτη που συνέβαλε στην επικράτησι της παγκόσμιας ειρήνης και συναδελφώσεως των λαών. Βέβαια η προσφορά αυτή του Χριστού και της Θεοτόκου δεν έγινε ακόμα καθολικά αποδεκτή από τους λαούς της ανθρωπότητος. Η εν Χριστώ όμως συναδέλφωσις των ανθρώπων είναι μία δυνατότης πραγματική και ουσιαστική για όσους θα ήθελαν να την επιδιώξουν.
Αυτό ακριβώς γίνεται μέσα στην Εκκλησία. Οι πιστοί και μέλη της Εκκλησίας βιώνουν και πραγματοποιούν την παγκοσμιότητα του Χριστού, δημιουργώντας έτσι την Οικουμενική Εκκλησία. Διότι, όπως .είναι γνωστό, μέσα στην Εκκλησία δεν υπάρχουν φυλετικές ή εθνικές διακρίσεις, αλλά επικρατεί η συναδέλφωσις των λαών της γης, όπως το διακήρυξε ο απόστολος Παύλος: «Ουκ ένι Έλλην και Ιουδαίος... βάρβαρος, Σκύθης, δούλος, ελεύθερος, αλλά τα πάντα και εν πάσι Χριστός» (Κολ. γ' 11). Η πρόοδος δε και η αύξησις της «Μιας, Αγίας, Καθολικής... Εκκλησίας» είναι και πρόοδος της ανθρωπότητος προς την αληθινή παγκοσμιότητα.
 
(Μητροπολίτου Αχελώου Ευθυμίου Στυλίου, Η Πρώτη, εκδ. Γρηγόρη)

Στην προσευχή χρειάζεται επιμονή και υπομονή
-Γέροντα, μερικές φορές, όταν παρακαλώ τον Θεό να γίνη κάτι
και δεν γίνεται, αναρωτιέμαι: «Άραγε ο Θεός ακούει την προσευχή μου;».
Το «άραγε» σημαίνει ότι αμφιβάλλεις για την αγάπη του Θεού,
κι έτσι ακυρώνεις την αίτησή σου την ίδια στιγμή που την καταθέτεις,
οπότε χάνεις και την σειρά προτεραιότητας.
-Όταν ζητώ, Γέροντα, κάτι από τον Θεό και δεν μου το δίνει αμέσως, να επιμένω;
-Ναι, να επιμένεις. Βλέπεις, και όταν πάμε σε μια υπηρεσία και απευθυνόμαστε
σε κάποιο αρμόδιο πρόσωπο, για να μας βοηθήσει σε μια υπόθεση,
μερικές φορές επιμένουμε, για να μας εξυπηρετήσει.
«Σε παρακαλώ, λέμε, κάνε μου αυτήν την χάρη.
Δεν θα φύγω, αν δεν με εξυπηρετήσεις». Έτσι και στην προσευχή χρειάζεται
να επιμένουμε, όπως επέμενε η Χαναναία στον Χριστό και η χήρα στον άδικο κριτή.
-Όταν όμως, Γέροντα, περνά καιρός και δεν παίρνω απάντηση, στενοχωριέμαι.
-Όταν ζητάμε κάτι στην προσευχή μας πρέπει να περιμένουμε με υπομονή.
Μια φορά είχε πρησθεί το μάτι μου και πονούσε.
Πήγα τρεις φορές στην εικόνα της Παναγίας και Την παρακάλεσα να το κάνει καλά,
για να μπορώ τις νύχτες να διαβάζω το Ψαλτήρι.
Πήρα και λίγο λαδάκι από το καντήλι Της και άλειψα το μάτι, όμως δεν θεραπεύτηκε.
Σε λίγες μέρες άρχισε να χειροτερεύει η κατάσταση το μάτι πονούσε
πολύ και πρηζόταν. Πέρασαν δεκαπέντε μέρες.
Τότε πήγα πάλι με πολλή συστολή στην εικόνα της Παναγίας και είπα:
«Παναγία μου, να με συγχωρείς πάλι θα «Σε ενοχλήσω».
Πήρα ξανά λίγο λαδάκι από το καντήλι και, μόλις το ακούμπησα στο μάτι,
έγινε αμέσως καλά. Μήπως δεν μπορούσε η Παναγία από την πρώτη ημέρα
να μου κάνει καλά το μάτι; Κάτι όμως έβλεπε και με άφησε να ταλαιπωρούμαι.
Κι εσύ να παρακαλάς ταπεινά και να περιμένεις με υπομονή.
Η προσευχή που γίνεται με πίστη, πόνο, επιμονή και υπομονή,
εφόσον αυτό που ζητάμε είναι για το καλό μας, εισακούεται.


(Λόγοι Παϊσίου, τόμος ς΄, Περί προσευχής, Εκδ. Ιερού Ησυχαστηρίου
"Ευαγγελιστής Ιωάννης ο Θεολόγος", σελ.39-40)

"Θεολόγος είσαι; Να μας μιλήσεις"

Επείσθην και εγώ και, πράγματι, την επομένη Κυριακή,
(δε θυμούμαι τώρα ακριβώς την ημερομηνία, ήταν Σεπτέμβριος),
πήγα πρωί πρωί στον Άγιο Γεράσιμο. Ο Γέροντας βρισκόταν στην
Αγία Πρόθεση και έκανε και την προετοιμασία για τη Θεία Λειτουργία
στην Πρόθεση. Εγώ, επειδή συνήθιζα να πηγαίνω στο Ιερό, μπήκα στο Ιερό.
Ο Γέροντας ήταν αφοσιωμένος στην Αγία Πρόθεση.
Περίμενα κάποια στιγμή να τελειώσει, να τον χαιρετίσω, να του ασπασθώ
το χέρι και να έρθω σε μια πρώτη επαφή. Όντως, μετά από κάμποση ώρα,
όταν κάλυψε την Αγία Πρόθεση, στράφηκε προς το μέρος μου
και εγώ του έβαλα μετάνοια και του φίλησα το χέρι.
Ο Γέροντας με καλωσόρισε με τούτα τα λόγια:-Καλώς τονε,
Θεολόγος είσαι;- Ναι, Γέροντα. -Αφού βρέθηκες εδώ, να μας μιλήσεις.
-Άμα έχω την ευλογία σας...
Αφού συλλογίστηκα λίγο, γιατί δεν είχα σκεφτεί και την ευαγγελική
περικοπή, που θα ανεγινώσκετο εκείνη τη μέρα, του λέω:
-Γέροντα, αν είναι δυνατό να δω λίγο την ευαγγελική περικοπή,
αν και δεν πρέπει να γίνεται έτσι πρόχειρα το κήρυγμα.
Θα πρέπει κανείς να προετοιμάζεται, αλλά εφόσον εσείς το προτείνετε,
το δέχομαι. -Μου έδωσε πράγματι το Ευαγγέλιο, διάβασα την περικοπή
και μετά το τέλος, έρχεται ξανά και μου λέει: -Πού θα μιλήσεις;
Μετά την ανάγνωση του Ευαγγελίου ή στο κοινωνικό, πού έρχονται
οι περισσότεροι,
για να ωφελήσουμε περισσότερους ανθρώπους.
[Ί 155π.]

(Ανθολόγιο Συμβουλών, ΆγιοςΠορφύριος, εκδ. Ι. Μονή
Μεταμορφώσεως, Μήλεσι, σελ.236-237)

katafigioti

lifecoaching